A DRM kikerül az Oculus Rift VR–headsetből az 1.5-ös frissítéssel.
A digitális jogok kezelése (=másolásvédelem) egy érzékeny téma a virtuális valóság környezetében is. Habár Palmer Luckey, a Rift megalkotója korábban mondta, hogy sosem implementálná a DRM-et a headsetjébe, ez mégis bekövetkezett májusban.
Igen ám, de a LibreVR névre hallgató, fejlesztőkből és hackerekből álló csoport létrehozott egy ezt megkerülő megoldást, a ReVive-ot, amivel a Riftes játékok játszhatóvá váltak a HTC Vive-on is. A DRM belépésekor ezt is gyorsan lekövették a fejlesztők, akik közzé is tették a GitHubon a forráskódot.
Az Oculus, látván, hogy a DRM balul sült el az ő részükről, inkább úgy döntött, kikerül a DRM a headsetből, amire a LibreVR is visszarakta az előző, DRM-mentes verzió forráskódját a GitHub oldalára.
A rövid tanulság annyi, hogy a másolásvédelem nem mindig megoldás – a GOG nem véletlenül sikeres, hiszen DRM-mentes, ráadásul retró, és mégis modern oprendszereken is futtatható játékokat kínál elérhető áron.