Úgy tűnik, hogy a Microsoft E3-as előadásán ellőtt Project Scorpio leleplezésben közrejátszott a rivális cég.
Ugye június előtt már hallottunk az akkor még PS4 Neo néven ismert erősebb PlayStation 4-ről, amit a Sony megerősített (de nem mutatott be, az csak szeptemberben történt meg!) az E3 során. A Windows Central arról számolt be, hogy a Microsoft hiába mutatta csak néhány fejlesztőnek az erősebb Xbox One-t a kulisszák mögött, meg volt kötve a „zöldeknek” a keze, és emiatt kellett talán idejekorán leleplezniük a Project Scorpiót.
A Windows Central arról is ír, hogy a Scorpio képes lesz natív 4K felbontásban játszani az UWP-s játékokat (ugye ezek a Windows 10-re limitált címek, mint például a Forza Horizon 3, ami a Gears of War 4-gyel együtt esélyes, hogy kap egy 4K-s változatot). A fejlesztőknek elvileg csak „triviális” változtatásokat kell meglépniük, hogy bármilyen UWP-s cím fusson az újabb Xbox One modellen. Ami még csavarhat egyet a sztorin, az a Microsoft fejlesztőkészletekkel kapcsolatos elképzelése: a fejlesztőknek lehetőségük lesz a készlettel több specifikáción tesztelni a játékukat, a módozatok egyike pedig egy Xbox One-mód lenne. (Erre lehetne A Gyűrűk urából származó idézettel élni: egy devkit mind felett?) A játékok képesek lennének a hardvert azonosítani, és így letölteni a szükséges asseteket. (Példának a Gwent: The Witcher Card Game-et hozták fel – mivel UWP-s fejlesztés, már alapból támogatja a Project Scorpiót.)
Mindeközben a holnapi nap megjelenik a PlayStation 4 Pro…