A Nintendo új konzolja teljesítményben el fog maradni a már három éves Sony konzoltól?!
A VentureBeat arról ír, hogy az NVidia architektúráját alkalmazó Switch nem a legújabb Pascal designt, hanem az előző Maxwell formátumot fogja használni, mivel a Pascal még nincs felkészítve a Tegra chipre, aminek köszönhetően technikailag hasonló lesz a Switch az NVidia Shieldhez. Legalább a Maxwell nem lesz hűtésre igényes, igaz, többet fogyaszt, de legalább a hűtés olcsóbban megoldható, és ez az árat is lejjebb viheti.
A VR-ra is gondolhat már a Nintendo: a NeoGAF fórumon felmerült egy szabadalom, ami hasonló virtuális valóság-megoldást kínálhat, mint például a Samsung Gear VR, vagy a Google Daydream. Nem biztos, hogy jó ötletnek tűnik jelenleg. Miért is?
A Switch számítási képessége valahol 1 millió TFLOP (teraflop) körül lesz, ami elmarad a PlayStation 4 1,8 milliós teljesítményétől… holott a Sony már három éve kiadta az alap PS4-et! (És akkor ne is beszéljünk a PS4 Pro 4,2 millió TFLOPjáról…)
Állítólag a Nintendo a Pascalt szerette volna bevetni, de az időzítés egyszerűen nem kedvezett a nagy N-nek, akik attól is tartanak, hogy a riválisok hasonló megoldásokkal jelentkezhetnek. A Nintendo az új Drive PX2-es Tegrát is megfontolta, de hatalmas újratervezést igényelt volna a 4K-n is 60FPS-re képes chip implementálása.
A jelenlegi Tegra chipet viszont képes lesz a Nintendo túlhúzni, ami nagy eséllyel csak a dokkolt állapotban kerül bevetésre, és a fejlesztőknek megnyílhat az a lehetőség is, hogy hordozható módban 540p-ben jelenítsék meg a játékot, felskálázva 720p-re.
A Nintendo Switch esetében a cég a Unity engine támogatását is nagyon fontosnak tekinti, így a Wii U-val ellentétben könnyebb lesz a portolás a handheld-konzol hibridre. Mivel az Unreal Engine már támogatott a Switchen, ezzel már nem kell törődnie a Nintendonak.
Messze van még január tizenharmadika.