Több új részletet is közölt a játék kreatív rendezője a Mass Effect játékok egyik legfontosabb rendszeréről.
A hivatalos Xbox magazinnak Mac Walters elárulta, hogy az egyetértésen és egyet nem értésen alapul a dialógusrendszer a Mass Effect: Andromedában – így el lehet felejteni az eddig megszokott Paragon/Renegade párost, mivel az főleg Shepardról szólt, őt pedig nem fogjuk viszontlátni ebben a játékban.
„Amiért örülök ennek [a váltásnak], az az, hogy eddig a trilógiában mondhattuk, hogy ‘most Paragonként játszok’, és gondolkodás nélkül mindig ugyanazt az opciót választottuk a beszélgetések során. Az egyetértéses megoldással ez megváltozik a helyzettől és a karaktertől függően, úgyhogy oda is kell figyelnünk a párbeszédekre,” mondja Walters.
„Négy hangnemet adtunk meg, és többet is el fogunk árulni a jövőben, de lényegében arról szól a rendszer, hogy a karakterünk négyféleképpen nyilvánulhat meg, néhány alkalommal pedig egy, vagy két módon. Ezzel visszamegy az egész a hagyományos RPG-hangulatra, ami nem arról szól, hogy „Jó vagy rossz akarok-e lenni?”, hanem arról, hogy „Miként szeretném magamat kifejezni?”,” tette még hozzá.
Korábban már hallottuk azt, hogy például a nyomozást és a románcot is nem csak egy stílusban vitelezhetjük ki – persze még mindig többnyire csak a sötétben tapogatózunk az ügyben, és ez valószínűleg a március 21-ei PlayStation 4, Xbox One, PC megjelenésig így is fog maradni. Ha tényleg szabadabban tudjuk kifejezni magunkat, az rossz csak nem lehet…