A Digital Foundry újfent megvizsgálta a Microsoft új jövevényét.
A Microsoft ezúttal egy egyszerűnek tűnő megközelítéssel élt a Project Scorpio megalkotása közben: a fejlesztők legyenek képesek a konzol erejét a lehető legkönnyebben kiaknázni. Igaz, ez nem teljesen lesz érvényes a már megjelent Xbox One-os játékokra: lesz olyan cím, ami az első napon képes lesz az eredeti 900p-s felbontás helyett 2160p-n (azaz 4K-n) működni, de mások esetében ehhez egy kis munka is szükségeltetik. Vannak ugye 720p-s címek is, ezek checkerboard megoldással lehetnek 4K-ra felskálázva.
A 31%-os CPU-tuning egy másik opciót is lehetővé tehet a fejlesztőknek: a 900p30-ból meg tudják oldani azt, hogy 1080p60-ra húzzák fel a Project Scorpión a játékukat – ez főleg a kompetitív játékok esetében (FPS, szimulátor és bunyós cuccokra gondolunk első körben) lenne hasznos. Az is megoldható, hogy a checkerboard felskálázásnak köszönhetően főleg a grafika kaphat egy alapos gatyábarázást.
A Project Scorpión a játékosokat meg kell (!) kérdezni arról, hogy a konzolon futó játék esetében a teljesítményt, vagy a minőséget választják, és ezen túl képesek lesznek arra is a kontrollert ragadók, hogy 4K-ban, 60 fps-sel rögzítsék a videóikat.
Kíváncsiak leszünk arra, hogy az E3-on miként mutatják be majd a konzolt. Csak ne az legyen, mint az Xbox One leleplezésekor: sports, sports, TV, TV, TV, sports… de tetszetős viszont a devkit, nem?