Lehetetlen küldetésre vállalkoztak az ukránok.
Andriy Prokhorov, a stúdió kreatív rendezője a Polygonnak elárulta, hogy miért is voltak síri csendben az E3-ig az új Metro játékkal kapcsolatban. „Miért is voltunk csendben oly sokáig? Mert három éve úgy hittük, hogy ez a játék majdnem lehetetlen volt, hogy elkészüljön. Kemény a munkánk, mert Glukhovsky [a könyvek írója] személyesen eléggé szenvedélyes: mindig megpróbál minket rávenni arra, hogy többet hozzunk össze. „Csináljuk ezt meg!” mondja ő, mire mi mondjuk, hogy technikailag nem kizárt, de nem tudjuk megcsinálni, amire ő csak annyit válaszol, hogy „de miért?””
Szóval úgy tűnik, hogy a Deep Silver, a kiadó a háttérben megtámogatta anyagilag a fejlesztést, ami nem tűnik eddig rossz húzásnak. A Metro Exodus 2018-ban jön PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.