A fejlesztők még a dinamikus események összehozására is felállított egy csapatot.
A SIE Bend senior programozója, Darren Chisum interjút adott a GamesTM 189. számában, és a WCCFTech lehozta a számunkra fontos részletet:
„Igen, minden küldetésnek azonos célja lesz – ugyanaz a végpont – de sok eltérő rendszer van a Days Gone-ban, ami a nyílt világban működik, hogy ezek miatt sokféleképpen közelíthetjük meg a feladatokat. A ruhaszárítókötél csak egy ezek közül, és még van mit felfednünk később.
Egy külön csapatunk van a SIE Benden belül, ami csak ezeken az eseményeken dolgozik és ők találják ki, hol helyezzék el ezeket a világon belül, attól függően, hogy hol a játékos, milyen szintű, és mit is csinál. Nem mindig csak emberek, vagy Freakerek lesznek – néha mindkettő, vagy állatok is lehetnek [akik ránk támadnak]. Hogy miként lépnek interakcióba egymással, az azon múlik, hogy az adott pillanatban hogy néz ki a világ. A napszak kihat a Freakerek mennyiségére a világban, illetve a Marauderek tudatosságára is. Ezen felül (és ez bármikor, bármilyen időjárási körülmények között megvalósulhat), dinamikus eseményeink is vannak, mind például a Runnerek, fertőzött farkasok, és a Ragerek, azaz a fertőzött medvék.
Ezek a fertőzött állatok nincsenek scriptelve, a világban a napszaktól, az időjárástól és a mi cselekményeinktől függ, mikor jelennek meg. Általánosságban a Freakerek az éjjeli, esős környezetet preferálják, szóval ez érdemes észben tartanotok.”
A Days Gone valószínűleg RPG-szerű szintlépést és fejlődést fog tehát tartalmazni, ami azért új dolog – a PlayStation 4-exkluzív jövőre, esetleg 2019-ben jelenhet meg.