A kiadó szerint most inkább az AR, a kiterjesztett valóság a menő.
Az első negyedéves pénzügyi jelentésükben az Electronic Arts vezérigazgatója, Andrew Wilson azt mondta, hogy legalább (!) két év fog kelleni ahhoz, hogy a virtuális valóság elérje a tömeges piacot, és addig inkább az AR-re koncentrálnának, mert azt jelenleg érdekesebbnek tekintik.
Wilson a saját enginejükről, a Frostbiteról is említett pár szót. Szerinte folyamatosan innováció alatt áll, ugyanis mindegyik belsős fejlesztőcsapat erre a technológiára váltott (pl. a Mass Effect-trilógia anno az Unreal Engine 3-at használta), és hozzátette, hogy gyorsabban fejlődik a többiekhez (UE4, Unity, csak két példát említve) képest. Azt mondjuk nem válaszolta meg, hogy a PlayStation 4 Pro/Xbox One X pároshoz összehoznak-e egy új változatot. Tizenkét játék készül jelenleg ezzel az engine-nel.
Mondjuk egy komolyabb (tehát nem élménynek titulált) VR-játék Frostbite-on durv lehetne majd.