Hideo Kojima több dologba is belátást engedett az egyik közösségi médiumon.
Kojima Twitterét érdemes figyelemmel követni. Itt kezdődik a tweet-özön, ami a Death Strandingről szól. Elmagyarázta, hogy mi a különbség a játékfejlesztés és a filmrendezés között úgy, hogy egy folyosón történő jelenetet használt példaként.
Ez bár könnyen kivitelezhető, egyszerű feladatnak tűnik, de több dolgot is figyelembe kell venni – például azt, hogy az ajtók kinyithatóak-e, illetve van-e bárki más a közelben. Meg kell azt is fontolni, hogy a játékos miként érez bármelyik időpontban. Többnyire úgy tűnik a tweet-áradat, hogy a fejlesztési feladatok outsourcingjáról, kiszervezéséről szól, ami trükkös tud lenni egy nagyobb akciójátéknak. (Személyes példaként egyet mondunk: Aliens: Colonial Marines.) „Egy akciójátékot nem lehet úgy kivitelezni, hogy megrendeljük a terveket, majd a részek legurulnak a gyártósorról. Ha a döntéshozatal és a munkálatok felügyelete elcsúszik, a termelés hatékonysága csökken, ami a feladatok újracsinálásához vezet. Hogy ezt a csapdát elkerüljük, naponta egy kis módosítást kell a helyszínen végezni a játék készítése közben. Ha minden ki van szervezve, a részletek, amik visszajönnek, nem illenek egymáshoz. Ezért kell a legkisebb részletekben naponta vezetői posztban lenni.”
Bár nem említi név szerint Kojima meg a Death Strandinget, nagy eséllyel erről van szó, ugyanis máson elvileg a japán zseni nem dolgozik. Remélhetőleg 2018-ban látni fogjuk a Decima engine-en futó játékát, ami PlayStation 4-re készül.