A bezárt Visceral Games egyik ott dolgozója több dologra is rávilágított Twitteren.
Tegnap elég nagy sokként ért mindenkit, hogy az Electronic Arts a BioWare Montreal után a Visceralt is becsukja. Az egyik korábban ott dolgozó tervező, Zach Wilson elárulta, hogy a Dead Space 2, ami amúgy igen jó lett – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a négy milliós eladási eredmény -, végül megbukott!
„A Dead Space 2 fejlesztése 60 millió dollárba került, és ők [az Electronic Arts] könyörtelen volt a büdzsével. Csak négy millió példányban kelt el, és ez nem volt elég, mert 60 milliót kell költened csak a marketingre, és a maradékból hatalmas részt visz el a Microsoft és az értékesítők egyaránt. Nem tudom, hogy egyáltalán termelt-e profitot, de alulteljesített, és az elvárások teljesítése fontos! Ezért is látod mindegyik kiadó igyekszik létrehozni a saját boltfelületét. Utálod a uPlayt? Nos, a kiadó a bevétel 90%-át teszi zsebre.”
Elég volt mindössze NÉGY tweettel (ezeket fordítottuk le az imént) egy bombát ejteni – szóval ha látunk egy nagyobb címet itt-ott (akár a budapesti, szerencsésebb esetben le nem robbanó metrókon) reklámozni, az is megnöveli az elvárásokat a fejlesztőktől. Négy millió példány sem volt elég a célokhoz… és ez elég szomorú. (Nos, és ez 2011-ben volt! Nem mostanában!)
Forrás: Twitter