Dead Space 2: hiába vették millióan meg, kiderült, miért bukott meg!

A bezárt Visceral Games egyik ott dolgozója több dologra is rávilágított Twitteren.

Tegnap elég nagy sokként ért mindenkit, hogy az Electronic Arts a BioWare Montreal után a Visceralt is becsukja. Az egyik korábban ott dolgozó tervező, Zach Wilson elárulta, hogy a Dead Space 2, ami amúgy igen jó lett – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a négy milliós eladási eredmény -, végül megbukott!

„A Dead Space 2 fejlesztése 60 millió dollárba került, és ők [az Electronic Arts] könyörtelen volt a büdzsével. Csak négy millió példányban kelt el, és ez nem volt elég, mert 60 milliót kell költened csak a marketingre, és a maradékból hatalmas részt visz el a Microsoft és az értékesítők egyaránt. Nem tudom, hogy egyáltalán termelt-e profitot, de alulteljesített, és az elvárások teljesítése fontos! Ezért is látod mindegyik kiadó igyekszik létrehozni a saját boltfelületét. Utálod a uPlayt? Nos, a kiadó a bevétel 90%-át teszi zsebre.”

Elég volt mindössze NÉGY tweettel (ezeket fordítottuk le az imént) egy bombát ejteni – szóval ha látunk egy nagyobb címet itt-ott (akár a budapesti, szerencsésebb esetben le nem robbanó metrókon) reklámozni, az is megnöveli az elvárásokat a fejlesztőktől. Négy millió példány sem volt elég a célokhoz… és ez elég szomorú. (Nos, és ez 2011-ben volt! Nem mostanában!)

Forrás: Twitter

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu