A pénzügyi döntés PR-maszlag mögött egy másik indok is rejtőzik…
A Credit Suisse befektetői prezentációja során Blake Jörgensen, az Electronic Arts pénzügyi főnöke elárulta, hogy az utóbbi 5-6 évben csökkent a Visceral foglalkoztatottainak száma, ami végül kb. 80-ra fogyott, és ez már az EA átlagának alatt volt.
A stúdió próbált egy olyan játékot összehozni, ami „a következő szintre emelte volna a játékmenetet”, de a kiadó ellenőrzései során folyamatosan egy „lineáris játék volt, amit az emberek már nem szeretnek annyira, mint kb. 5-10 évvel ezelőtt”. Nem voltak biztosak benne, hogy a fejlesztési költségeket kitermelte volna a befejezett projekt, ezért döntöttek a stúdió bezárása mellett.
Szóval bár pénzügyi indoka volt a Visceral bezárásának, de egyszerűen nem hitt az Electronic Arts abban, hogy egy lineáris játék sikeres lehet. Aha… mert azt nem lehet olyan könnyen monetizálni, ugye?
Forrás: DualShockers