A játék fő írója, Adam Williams szerint inkább jobb ötlet volt a problémákkal foglalkozni ahelyett, hogy csak válaszokat adtak volna a sztoriban. Miként is?
Még az E3 során a Kotakunak azt nyilatkozta David Cage, a Detroit: Become Humant fejlesztő Quantic Dream alapítója, hogy a játékkal nem akar üzenetet közvetíteni, de mélyebb kérdéseket feltenne a játékosoknak. Ezt a gondolatmenetet kibővítette Williams a GameReactornak adott interjújában:
„Valójában nincs üzenetünk a játékosoknak azzal kapcsolatban, hogy mikor mikor jelennek meg majd az androidok, vagy hogy veszélyesek lesznek-e. A mi célunk az, hogy érdekes kérdéseket és dilemmákat vessünk fel, hogy lehetőségük legyen saját véleményük megformálására. Szerintem ezek a technológiák sci-finek fognak tűnni számunkra mindaddig, amíg meg nem valósulnak – ekkor meg leszünk lepődve, majd egy fontosabb kérdés is felmerül: képesek leszünk-e irányítani [őket/ezeket]? A szingularitás küszöbén című könyv nyilvánvalóan inspirált minket. Érdekesnek találtuk burkolt utasításait. Sok vélemény van, de többnyire közösen arról beszélnek, hogy a valós mesterséges intelligencia az autókon és interneten túlmutató, nagyobb mértékben fogja megváltoztatni az emberiséget.
Úgy vélem, hogy az egyik gond, amit felvethet (és ami az egyik fő témánk is): mit jelent embernek lenni? Ha megnézed Karát a Paris Games Week-demóban, szerintem ő emberibb karakternek tűnik az apához képest annak ellenére, hogy ő egy gép. Szerintem túlmegy az emberiség a fizikai elemeken – a tudáshoz, lélekhez, morálhoz kötődik… és ez a kérdéskör az, amivel a játékot szeretnénk fejleszteni, megértve, hogy a játékos mit is vél arról, hogy valójában milyen is embernek lenni.
Mi úgy gondoljuk, hogy fontosabb ezeket a problémákat felvetni ahelyett, hogy szükségszerűen válaszokat adjunk. El szeretnénk teleportálni a játékost a szövegíró termünkbe, hogy neki feltehessük a kérdést/dilemmát, és megértsük a véleményét. Ezért is félelmetes élmény a Detroit: Become Human, és emiatt lesz ritka két játékosnak ugyanolyan véleménye. Az élményük ugyanis valahogy azt tükrözi majd, hogy mit gondolnak, éreznek.”
A Detroit: Become Human nagy eséllyel 2018 tavaszán érkezik, kizárólag PlayStation 4-re.
Forrás: GameReactor, WCCFTech