Detroit: Become Human: problémák felvetése a válaszadás helyett

A játék fő írója, Adam Williams szerint inkább jobb ötlet volt a problémákkal foglalkozni ahelyett, hogy csak válaszokat adtak volna a sztoriban. Miként is?

Még az E3 során a Kotakunak azt nyilatkozta David Cage, a Detroit: Become Humant fejlesztő Quantic Dream alapítója, hogy a játékkal nem akar üzenetet közvetíteni, de mélyebb kérdéseket feltenne a játékosoknak. Ezt a gondolatmenetet kibővítette Williams a GameReactornak adott interjújában:

„Valójában nincs üzenetünk a játékosoknak azzal kapcsolatban, hogy mikor mikor jelennek meg majd az androidok, vagy hogy veszélyesek lesznek-e. A mi célunk az, hogy érdekes kérdéseket és dilemmákat vessünk fel, hogy lehetőségük legyen saját véleményük megformálására. Szerintem ezek a technológiák sci-finek fognak tűnni számunkra mindaddig, amíg meg nem valósulnak – ekkor meg leszünk lepődve, majd egy fontosabb kérdés is felmerül: képesek leszünk-e irányítani [őket/ezeket]? A szingularitás küszöbén című könyv nyilvánvalóan inspirált minket. Érdekesnek találtuk burkolt utasításait. Sok vélemény van, de többnyire közösen arról beszélnek, hogy a valós mesterséges intelligencia az autókon és interneten túlmutató, nagyobb mértékben fogja megváltoztatni az emberiséget.

Úgy vélem, hogy az egyik gond, amit felvethet (és ami az egyik fő témánk is): mit jelent embernek lenni? Ha megnézed Karát a Paris Games Week-demóban, szerintem ő emberibb karakternek tűnik az apához képest annak ellenére, hogy ő egy gép. Szerintem túlmegy az emberiség a fizikai elemeken – a tudáshoz, lélekhez, morálhoz kötődik… és ez a kérdéskör az, amivel a játékot szeretnénk fejleszteni, megértve, hogy a játékos mit is vél arról, hogy valójában milyen is embernek lenni.

Mi úgy gondoljuk, hogy fontosabb ezeket a problémákat felvetni ahelyett, hogy szükségszerűen válaszokat adjunk. El szeretnénk teleportálni a játékost a szövegíró termünkbe, hogy neki feltehessük a kérdést/dilemmát, és megértsük a véleményét. Ezért is félelmetes élmény a Detroit: Become Human, és emiatt lesz ritka két játékosnak ugyanolyan véleménye. Az élményük ugyanis valahogy azt tükrözi majd, hogy mit gondolnak, éreznek.”

A Detroit: Become Human nagy eséllyel 2018 tavaszán érkezik, kizárólag PlayStation 4-re.

Forrás: GameReactor, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu