A producerek azt állítják, hogy a fejlesztési költségeket nagyon megdobta volna az eredetileg bejelentett szingli játékmód.
Amikor az érdekesnek tűnő Insurgency Sandstormot bejelentették, a kiadó azt ígérte, hogy multiplayer mód mellett sztorimódot is kapunk, amely egyedi és kooperatív lehetőségeket is kínál. A történet egy iraki radikálisok által rabszolgaságban tartott nőt viszontagságait mesélte el.
Most azonban a New World Interactive bejelentette Michael Tsarouhas, a játék új fő fejlesztőjén keresztül, hogy a „fejlesztés magas költségei miatt” és a 2018-as határidő betartása érdekében kihajították az egyébként érdekesnek hangzó szingli részt a kukába.
„Az egyjátékos, illetve a kooperatív mód érdekes lehetőség volt számunkra, de mégis úgy éreztük, hogy döntenünk kell. A mostani tervek szerint a többjátékos és az azon belüli kooperatív mód marad meg, és ezen keresztül tudjuk a lehető legjobb minőséget produkálni.” – nyilatkozta Tsarouhas a játék hivatalos fórumán.
Azt azért hozzátette, hogy később talán hozzáadnak a játékhoz sztorimódot.