Josef Fares (aki lendületből elküldte a fenébe az Oscar-díjat) gondolatai a játékfejlesztésről.
Igen, decemberben beszámoltunk a libanoni származású filmkészítőből lett játékrendező Fares The Game Awardsos megnyilvánulásáról, és úgy tűnik, hogy komolyan szeretne eltérni az eddig megszokott trendektől. (Ezt azért talán már első játékával, a 2013-as Brothers: A Tale of Two Sonsszal már megpróbálta…) Fares interjút adott az EDGE magazinnak, amiből a WCCFTech átemelt pár részletet.
A következő játéka, az EA Originals brand alatt az Electronic Arts által kiadásra kerülő Hazelight-projekt, A Way Out is két karakter történetét adja elő, és állandóan osztott képernyős játékmenetre számíthatunk benne. Fares munkásságát filmszerűsége miatt gyakran lehetne összevetni a Telltale Games és a Quantic Dream címeivel – ezzel kapcsolatban ezt nyilatkozta Josef: „Azok a játékok túl passzívak nekem. Több irányítást szeretnék! Mondhatnád, hogy te irányítod a történetet, de miközben ezt teszed és kihatsz rá, egy adott értelemben véve mégsem teszed! A Way Out nem erről szól. Filmszerű megközelítésből jó az összehasonlítás, de abból a szemszögből nem, ahogy te választod ki a történeted. Ez a sztori „kézzel gyúrt” elejétől a végéig!”
Mi a helyzet az érzésekkel? Szeretne-e David Cage (Quantic Dream) stílusát követni? (Érzéseket a játékosnak a játékon keresztül, ha röviden kellene megfogalmaznunk.) „Ez számomra nem fontos. Csak azt szeretném, hogy a játékosok érezzék a játékot. Ha sírnak, vagy röhögnek, ha mosolyognak, ha dühösek, ez nem számít,” mondta Fares, aki arról is beszélt, hogy milyen nehéz is volt a kb. 30 főből álló Hazelightnak A Way Out fejlesztése: „Abból a perspektívából, hogy mi egy kicsi csapat vagyunk, kihívás volt számunkra [a fejlesztés]. Hat filmet készítettem A Way Out és a Brothers előtt, és semmiség volt a játékfejlesztéshez képest! Nehezebb, mert több dolog van [amire oda kell figyelni]. Ha egy filmet csinálsz, lényegében konkrét terved van arról, hogy miként kell a terméknek haladnia, így jobban ki tudod tervelni. Egy játékban ezt nem teheted meg, főleg akkor, ha olyat csinálsz, amit eddig senki más.”
Végül a kérdés, hogy miért is készíti a játékot Fares, ilyen választ kapott: „Mert a barátaimmal szeretném játszani. Úgy vélem, hogy egy történet végigjátszása közösen egy lebecsült műfaj. Nem kell állandóan run-and-gunnak lennie, nem?”
Josef Fares játéka, A Way Out március 23-án érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: WCCFTech