Caroline Marchal fejlesztésből oktatásba lépett.
Marchal neve azoknak lehet ismerős, akik a Heavy Raint vagy a Beyond: Two Soulst játszották korábban, ugyanis ezekben ő volt a vezető játéktervező. Ő tavaly egy új stúdiót alapított, az Interior Nightot, ami olyan játékokat szeretne tervezni, ami a lehető legnagyobb közönséget hivatott megcélozni.
Nos, ő és John Yorke, egy brit TV-producer (aki többek között az Eastenders, az ottani Barátok közt munkálataiban is részt vett; egy könyvet is írt a történetmesélés természetéről) egyesítette erejét, ugyanis egy hét hétig tartó előadásprogramot indítanak. A Story for Video Games (Történet videojátékoknak) címre hallgató programban online vehetünk majd részt, és kisebb csoportoknak szánják (maximum 15 fő).
Az elmélet mellett a gyakorlat is sorra kerülne, és példaként több játékot is érinteni fognak, mint az Unchartedet, a Life is Strange-et, és valószínűleg Marchal munkásságát is (ne feledjük, a Quantic Dream játékai azért történetileg nem voltak eddig gyatrák!).
„A játékosok mindösssze 20%-a játssza végig a játékokat, de a narratív játékok esetében ez 60-70%. A történet mindenek felett, illetve az, hogy tudjuk, mi következik – ezek remekül ösztönöznek a játék folytatására. A játékok jelentős része műfajtól függetlenül valamilyen történeten alapul. Mindegyiknek szükséges a jelentés és a kontextus – íróként nem csak a remek narratíva alapvető elveit sajátíthatod el, hanem olyan sajátos technikákat is, amit átültethetsz a játékokra,” írja a közlemény.
Az előadás weboldala itt található, viszont előre szólunk: igencsak borsos árú! 1500 angol font, akárhogy is nézzük, jó fél millió forint!
Forrás: GamesIndustry