Valahogy a legtöbb modernkori Milestone alkotással meggyűlik a bajom. Ez alól a WRC első része sem kivétel – a lényeg ott van, de a kivitelezéssel már inkább adódnak gondok. Persze mondhatjuk, hogy első rész és van hova innen fejlődni – ez sikerült is, főleg a 3 esetében -, de nem mondanám, hogy ajánlom.
A karrier mód ebben a játékban a Road to WRC nevet kapta – adjuk meg a nevünket, a rajtszámot, a nemzetiségünket, aztán durr bele. Hirtelen egy portugál pályán vagyunk egy Citroën C4 WRC-ben, ami azért kezdetnek meredek. Persze ez sok autós játékban gyakori: ízelítő, hogy hova juthatunk el hosszas órák vezetése után.
Ezután beállítjuk a mitfahrert, hogy legyen nőnemű vagy sem, nevet adunk neki, csapatnév, aztán durr bele. Egy kicsi kocsit választhatunk, aztán onnét rajtunk múlik, hogy hova jutunk. Mindent nekünk kell fizetni. Új szín az autóra (igen, csak ha haladunk, akkor kapunk új színeket), mintázat, az autók maguk – de nem lesz pénzügyi gondjaink, maradjunk annyiban. Főleg azért is nem, mert a szponzorok is megdobják az összbevételünket 1 és 15 százalék közötti értékkel, persze a 15 már a végén lesz ott, de addigra már milliónyi kreditünk lesz, amikor az S2000-es autók nem kerülnek annyiba (WRC-t meg nem vehetünk).
Több pénzünk lesz, ha a feladatokat is teljesítjük (minden eventnek három van, néha az, hogy nyerjünk meg X rallyt, verjünk meg egy pilótát, adott zöld szakaszunk legyen, legyünk X helyen a végén, ilyesmi) – a végén már milliókat szakíthatunk vele.
Itt már jártam. Itt is.
A játék talán legnagyobb problémája a REPETITIVITÁS. Hiába van 13 ország, ahová ellátogathatunk (Bulgáriától kezdve a finn és svéd ralikon át Új-Zélandig), fel fog tűnni valami. Errefele már jártam, csak másik irányban. Oh, megint innen kezdek. Elágazás. Hohó, témánál vagyunk.
Na kérem, az a 78 pálya először is 39, mert oda-vissza irányban is megyünk. Az a 39 meg csak variáció! Minden rally ugyanis egy Y elágazás. A három pont között rohangálunk. Számoljunk csak: 1-2, 1-3, 2-3, 3-1, 3-2, 2-1 – ez pontosan hat variáció és hat pályából áll egy rally… na erről beszélek.
A végén, amikor már J-WRC/P-WRC-S-WRC/WRC bajnokságokat megyünk, akkor már 3-4-5-6 szakaszt kell letudni, és bizony addigra már fejből fogjuk ismerni az összes variációt, mert megmondom az őszintét: nincs nagyon pihentető feladatok a versenyeink között. Az 55 event 10 szinte van lebontva és ebből az 55-ből a vége fele úgy 10 tesz ki egy párbajt, hogy egy adott szakaszon győzzünk le egy ászt. De ennyi – nincsenek minijátékok, mint mondjuk a 3-ban, szóval ebben az értelemben a játék erősen szólva puritán, mint a Colin McRae Rally első részei a PlayStation-ön.
Monoton
Ami tetszett a WRC-ben, az a navigátorom megszólalása. Néha így kezdi a pályát, hogy „Vigyázat! Bajnok érkezik!”, a szakaszok között is megszólalhat, hogy „Most már csak egy porfelhőt látnak belőlünk”, szóval értékeli azért teljesítményünket. A pályák végén is – mondjuk erre még vissza fogok térni.
Szóval monoton a karriermód, hiányzik belőle a változatosság annak ellenére, hogy másképp kell vezetni a svéd hóbuckák között, mint a japán sáros földutakon és aszfalton, vagy mondjuk mint a finn, pokolian gyors murván. Csak a maximalisták fognak visszaülni a kontroller mögé, hogy végigérvén a karriermódon, még csak a stáblistát se kapják meg. Mert igen, azt elérhetjük bármikor az opciók alól… megnyerjük az utolsó eventet Loeb és Hirvonen ellen, aztán ennyi. Három trófea a kreditjeink mellett, ami online is látszódik, húha…
A negatívumokról
Na itt lesz az, hogy BadSector rám fog szólni, hogy mi a fenéért írtam már megint ennyit és miért így prezentálom a véleményem. Max kivág ebből. Talán nem. Na szóval, a játéknak van baja, nem is kevés.
A fizika rendben volna, hiszen tényleg meg kell faroltatni a kocsinkat (kivéve, ha elsőkerekes, mint az első kategória a játékban), de ha sérülünk… nos, igen. A sérülésmodell nekem valamiért nem klappol. Valahogy sosem éreztem, hogy a motor tényleg le van harcolva, hogy a kerék nem áll jól, meg hogy a felfüggesztéssel baj lenne. Hiányzik belőle a mélység és a karosszériát nem tudtam sosem porrá törni, de azért négy-öt karcolástól már sárgának jelzi a kasztnit. (Azért figyeljünk, mert egy óránk van szerelni és általában a karosszériára nem marad idő, ha úgy vezetünk, mint Pastor Maldonado)
Aztán a navigátor. Néha érthetetlen módon lehord, hogy „Csak ennyire gyorsan mész?”, amikor tovább növeltem egy kicsivel az előnyöm és a szektorom is zöld lett. Volt, amikor meg piros és „Great section!”-t kiáltott. Jól van, gratulálok. Amúgy a hangjuk bár unottnak tűnik, mégis: jobbnak tartom a WRC 3-4-ben hallottaknál. (na ebbe most komolyan ne menjünk bele…)
A pályákat is megemlíteném: bizony ez, hogy tényleg csak EGY pályán megyünk rallynként, csak más irányba néhol, nagyon, nagyon hamar fel fog tűnni. Amikor elágazás van és látjuk, hogy van egy másik út, na akkor értünk az Y-nál a kereszteződéshez…
Amit végképp nem értek, az a 80-as évek B kategóriás autóinak TELJES kihasználtsága a karriermódban. Miért nem ülhetünk bele abba a Ford RS200-asba a Road to WRC-ben? (Ezt a 3-ban kijavították már, szerintem a Milestone négyeséből az lett a legjobb.)
A körpályákat is hiányolom. Nem, azok a portugál/német/brit pályák végén nem számítanak! Ja meg a sztori, az nincs. Ezért is vagyok bajban, mert most a sztorinak mit adjak értékelésben? Na meg a grafika. Nem szép. Az főleg nem, hogy a replayeknél a textúrákat a szemünk láttára tölti be (ez még a RIDE-nál is megmaradt), az meg fölöttébb látványos, amikor a japán pályákon tisztán kivehető, hogy az épületek először feketén felbukkannak, majd hopp, beugranak a háttérben, de ez a tereptárgyakra is vonatkozik. Egy adott távolságon kívül alacsonyabb felbontású minden és ahogy közelítünk, úgy hozza be a bokrokat, ami elég korán feltűnhet számunkra. Na meg a pálya végi integetés, ha nyerek – mintha az ablakot törölné a pilótám, ráadásul mindig ugyanúgy integet, és ha nagy féktávom volt a célvonaltól, akkor a levegőbe integet – zseniális.
Az online
…meg jó, hogy van, mert egyrészt négyen összeülve Hot Seat módban verhetjük le egymást, meg online tizenhatan futhatunk a legjobb időkért, de itt sincs face-to-face kontaktus, ejj, ejj, ejj. Ezt mondjuk nem nevezném sem pozitívumnak, sem negatívumnak. Van és kész, legalább összerakták…
Nem ajánlom
Ez a játék csúnya, hosszú távon unalmas, és még a hangok sincsenek nagyon rendben, mert nagyon monotonnak tűnik és nincs meg egyik autónak sem az az erős hangzása. Hiába van ott a teljes WRC szezon, amit nyugodtan lenyomhatunk (ha szeretnénk, hogy Marcus Grönholm revansot vegye Sebastian Loeb-ön, megtehetjük, licenszelt pilóták vannak). Ha lehetőség van rá, inkább a WRC3-at toljátok…
-V-
Pro:
+ Évek múltával végre egy WRC játék volt
+ Hivatalosan licenszelt autók és pilóták
+ Az online rendben van
Kontra:
– Csúnya, ráadásul feltűnően tölt objektumokat
– A pályák maguk feltűnően ismétlődnek
– A sérülésmodell nem a legjobb…
Kiadó: Bigben Interactive
Fejlesztő: Milestine
Stílus: Rally, autóverseny
Megjelenés: 2010 Október 10
WRC: World Rally Championship
Játékmenet - 7.3
Grafika (2010) - 5.2
Zene/Audio: - 5.5
Fizika - 5.5
Hangulat - 7.1
6.1
KÖZEPES
A WRC első Milestone-adaptációja letisztult, de sajnos túlzottan feltűnő módon használja fel ugyanazon pályarészeket és a grafikája sem valami egetrengető, amúgy meg el lehet vele szórakozni.