RETRO – Az autóversenyek között a rally az egyik legnépszerűbb sportág: megkapó látvány, ahogy az eleinte ragyogóan tiszta versenykocsik a porban, sárban, hóban küzdik magukat előre, miközben a szerencsétlen motor bőg a sok megterheléstől.A műfajban már rengeteg klasszikus készült – elég a Codemasters nemrég megjelent klasszikusát a Colin McRae Rallyt vagy a Sreamer Rallyt felidéznünk. Vajon a V Rallynak sikerül lehagynia vetélytársait, vagy csak hátulról figyeli ahogy azok két kanyarral arrébb lehagyják?
Bár a PC-k előtt ülő autósok talán nem ismerik, de a V Rally már régi motoros a szakmában. Még 97-ben jelent meg Play Stationon, és osztatlan sikert aratott. Hogy miért kellett két évet várni a PC-s verzióra, azt csak a fejlesztők tudhatják, minden esetre azóta a számítógépes technika (még a PlayStationé is) igen sokat fejlődött.
Afrika homokdűnéi közt vagy az Alpok hóviharában szlalomozva
Amivel abszolút nyerő a program, az a rengeteg változatos választható pálya. A jól ismert angol pályákon túl versenyezhetünk Indonéziában, Korzikán, Svédországban, Spanyolországban, Afrikában és Új-Zéland szigetein. A különféle országok változatos éghajlatának köszönhetően kicsi kocsink rendesen megkínlódik a különféle időjárási viszontagságokkal: esőben, hóban, homokviharban kell lehagynunk a meglehetősen agresszív konkurenciát, akik mintha fel sem vennék a megpróbáltatásokat… A számítógépes vagy a EuroSporton látható rally-játékok rajongói már régi ismerősként üdvözölhetik a választható versenyautókat: Toyota Corolla, Ford Escort, Mitsubishi Lancer, Reanualt Megane, Peugeot 106 és 306, Skoda Felicia… Aki igazi kihívásra vágyik, az próbálja ki a Skoda Feliciát Ford Escortok ellen…
Balra hajtűkanyar!
A V Rally vezetés szempontjából inkább az arcade játékok irányítására hasonlít, sok realizmust ne várjunk tőle. Bár autónkat igen nehéz úton tartani, „szerencsére” az oldalkerítésről úgy pattanunk le, mint egy gumilabda. Ha viszont egyszer befarolunk, a rivális kocsik menthetetlenül lehagynak…
V for… öhm…
A V Rally készítői a program nevével remélhetőleg nem a győzelem nemzetközi jelére akarnak utalni, mert attól tartok, arra az igényesebb autósok egy másik nemzetközi jellel reagálnának…
A játék minden szempontból a közepesnél éppen egy fokkal gyengébbre sikeredett. A grafika még úgy ahogy elviselhető: ugyan nem túl kifinomult a 640×480-as felbontás, és például az út szélén álldogáló massza-szerű közönség elég kiábrándító, de legalább gyors- gondolja egyszeri játékos. Az viszont megbocsáthatatlan bűn, hogy az irányítás egész egyszerűen csapnivaló.
Aki a TOCA Touring Carshoz szokott fog csak igazán felháborodni: az rendben van, hogy nehéz az autót irányítani, de akkor legyen profi a kocsi viselkedésének szimulálása! Azt hiszem ezzel már mindent elárultam a TOCA 2 vagy a Colin McRae Rally mellett nem rúg labdába a V Rally, akinek pedig gyengébb gépe van, vegye elő inkább a Screamer Rallyt!
-BadSector- (1999)
Pro:
+ 99-ben kevés normális autós játék volt…
+ Könnyű belelmerülni
+ Rengeteg pálya
Kontra:
– Vacak szimuláció
– Vacak grafika
– Vacak fizika
Kiadó: Infogrames Entertainment SA
Fejlesztő: Eden Studios
Stílus: autóverseny
Megjelenés: 1999
V Rally
Játékmenet - 6.2
Grafika (1999) - 6.4
Fizika - 5.2
Vezetési élmény - 5.1
Zene/audio - 5.8
5.7
GYENGE
A játék minden szempontból a közepesnél éppen egy fokkal gyengébbre sikeredett. A grafika még úgy ahogy elviselhető: ugyan nem túl kifinomult a 640x480-as felbontás, és például az út szélén álldogáló massza-szerű közönség elég kiábrándító, de legalább gyors- gondolja egyszeri játékos. Az viszont megbocsáthatatlan bűn, hogy az irányítás egész egyszerűen csapnivaló.