Ubisoft: lassuló tempó, halasztásokkal és meglepetésekkel

A tempó a bevételek növekedésére viszont nem vonatkozik…

A Ubisoft közzétette pénzügyi eredményeit, amiben Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója szerint a játékipar most sikert sikerre halmoz – még azon kiadók is, akik még nem ugrottak fenekestül a battle royale-trendbe. Lássuk a nyers számokat: a március 31-én véget ért üzleti évben 19%-kal több pénzt generáltak (1,73 milliárd euró) az egy évvel korábbi számhoz képest, és a nettó profit is 29%-kal nőtt, 139,5 millió euróra – ebben a végén azért közre játszott a Far Cry 5 is, ami néhány nappal az üzleti év vége előtt jött ki.

Az Assassin’s Creed: Origins az eddigi legjobb utolsó negyedéves teljesítményt nyújtotta a franchise-on belül, a Tom Clancy-játékok is sikeresek (Rainbow Six: Siege – 30 millió regisztrált játékos; The Division – 20 millió, Ghost Recon: Wildlands – 10 millió), és emiatt optimisták is a franciák a másfél hónapja futó üzleti évükkel kapcsolatban is.

Ezt valamelyest árnyalja a tavalyi E3-on bejelentett Skull & Bones, amit a „digitális transzformációjukra, a régebbi játékaikból származó több bevételre, és a friss megjelenések kitűnő momentumára” hivatkozva eltoltak egy évvel, így 2019 áprilisa és 2020 márciusa között fog csak megjelenni, remélhetőleg jobb minőségben és „lekötőbb élménnyel”. A kalózkodós játék eltolása miatt viszont redukálták előrejelzéseiket is: a 23 milliós évi értékesítést levitték 19-re, szóval abból a játékból legalább négy milliót el szeretne adni a Ubisoft, 2,1 milliárd euró forgalom helyett 2,05-öt várnak, de a digitális értékesítés 60%-át fel akarják csavarni 65%-ra, míg a régebbi játékok arányát is feltolták 45-ről 50%-ra.

„Azt látjuk most, hogy kiadhatunk játékokat bármikor, amikor készen vagyunk, és bármikor megtehetjük ezt, mivel olyan nagy étvágy van a piacon az új termékekre, köszönhetően annak, hogy kevesebb nagy játék érkezik az iparba. Ez lehetőséget ad nekünk arra, hogy kiválaszthassuk, mikor startolunk, mert tényleg a minőség számít,” mondja Guillemot. Átlagban az 5-6 AAA megjelenést 3-4-re tervezik levinni, amiben a régi címek, az „élő szolgáltatások” (lootboxok, skinek – pl. Rainbow Six: Siege), az „egyéb digitális tartalmak”, továbbá a Tencenttel kötött megállapodás is szerepet játszik. Utóbbinak köszönhetően például a R6: Siege fel fog tűnni Kínában mobilon és PC-n is.

Guillemottól még egy gondolatot érdemes megosztani – arról is beszélt, hogy az AAA játékaikat valahogy mobilon is látni szeretné. Nem tudni még, hogy közvetlen portolás vagy valamilyen streamelés segítségével (itt példa a PlayStation Now lehetne), de érdekes elgondolás.

Szóval – ahogy konkrétan minden egyes kiadó esetében is ugyanezt írtuk – itt is szárnyalás tapasztalható. És a meglepetés? Valami AAA játékot be fognak még jelenteni az E3-on! (Tipp? Watch_Dogs 3…)

Forrás: Ubisoft

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu