A nyílt világával 2014-ben év játéka díjakat elnyerő, de utólag megosztó véleményeket is produkáló Dragon Age: Inquisitionnel kapcsolatban kritikus volt a korábban a Dragon Age-főnöknek is nevezhető Marc Laidlaw.
Laidlaw-val egy hosszú interjút készített az Eurogamer, ahol ezt nyilatkozta a korábban a BioWare-nél a Dragon Age „mindenese” posztot betöltő Marc: „Észrevettük, hogy egy kicsit üres volt [a Dragon Age: Inquisition világa]. Imádom, ahogy a The Witcher 3 sokkal filmszerűbb, keményebb történetes küldetéseket rakott azokban a nyílt világokba, hogy kiegyenlítse a tempót, és mindezt úgy tette, hogy a játékosok igencsak pozitívan értékelték. A mi esetünkben úgy érződött, hogy a játékunknak két fázisa volt: voltak dolgok a nyílt világban, ahol az írók jó munkát végeztek a témáikkal, így az egyik küldetés például arról szólt, hogy egy felfedező osztag elveszett, és tele volt jegyzetekkel, de aztán nem volt ugyanilyen intenzív, amikor visszamentél az időben megmenteni Lelianát Redcliffe-től. Azok erősen filmszerűen voltak – szerintem egy kicsit kellemetlen volt a következetesség hiánya miatt.
Ha visszamehetnék [az időben], biztos, hogy komolyabban belenéznénk a The Witcher 3-ba úgy, hogy már ismerem azt. A költségvetésünk nem volt kiegyensúlyozva.”
Laidlaw arról is beszélt, hogy a PAX East 2013-as demóhoz képest ki lett vágva pár dolog a Dragon Age: Inquisition végleges változatából. „Eléggé rosszúl érzem magam a PAX demó miatt, hiszen annak olyan feature-jei voltak, amelyeket utólag ki kellett vágnunk. Ez sajnos a fejlesztéssel jár: öt platformon vagy [PlayStation 4, Xbox One, PC, PlayStation 3, Xbox 360], és ebből kettő sokkal idősebb a másik háromhoz képest. Nagyon jó ötletek voltak, és látni szerettem volna őket [a végleges kiadásban], de eközben nem voltak annyira kidolgozva.”
Remélhetőleg a következő Dragon Age, ami már elvileg készülget a BioWare berkein belül, nem kerül ilyen zsákutcába. Persze ehhez az is kell, hogy a jövő tavaszra megjelenő Anthem ne legyen kudarc…
Forrás: WCCFTech