Önkritikát gyakorolt a Guerrilla Games… de hogyan?
Még februárban arról számoltunk be, hogy jó egy év alatt a PlayStation 4-exkluzív játék 7,6 millió eladást mutatott fel, ami igencsak jó eredménynek nevezhető. (Ezzel rekorddöntő lett, de szerintünk a God of War túl fogja szárnyalni.) Persze a fejlesztés és annak sikeres eredménye mögött volt kudarc is, nem kevés…
Eredetileg ugyanis a Guerrilla által két éven át fejlesztett prototípus esetében a Sony megkérdőjelezte a játék méretét, megvalósíthatóságát, és azt is, hogy a játékosoknak egyáltalán fel tudja-e hívni a figyelmét. Erről a Horizon Zero Dawn felelős producere, Angie Smets beszélt a Nordic Game Conference-en (erről számolt be hollandul a Control Online, amit a WCCFTech lefordított.) „Erre nem számítottunk, mert nem láttuk a játék gyenge pontjait,” mondta Smets.
A Horizon Zero Dawnot egyszerre nyújtották be a Dark Silence névre hallgató bunyós játékkal, és a prototípus során Aloy világa jóval nagyobb volt – a Grand Theft Auto V, a The Elder Scrolls V: Skyrim, a Grand Theft Auto San Andreas és a World of Warcraft területeit egybevéve is nagyobb volt a Guerrilla elképzelése! Ennek meg is lett az eredménye: a csapat elvesztette koncentrációját. Olaj volt a tűzre a 2015-ös E3-as bejelentés után elkezdett játéktesztelés is: „rosszabb mint unalmas” állapotú volt akkortájt a játék szerintük!
Szerencsére a hibákat többnyire kiköszörülték. Így kell ezt. Akár jöhet is a folytatás bejelentése az E3-on.
Forrás: WCCFTech