Egy kifejezetten hosszú Reddit-poszttal lépett elő Matthew Colville, aki a Turtle Rock Studiosnál a vezető író pozíciót tölti be – így volt is rálátása arra, hogy szerinte hol siklott ki a hype után gyorsan elhaló projekt.
Ezúttal nem fordítjuk le szóról szóra az egészet, mert akkor folytatásos novellában kellene közölni. Colville elárulta, hogy amikor a csapatba került, akkor több művész volt mint programozó. Sok szörnykoncepciót és viselkedést dobtak ki a fejlesztés során, mivel figyelemelterelő volt.
A probléma Colville szerint ott merült fel, hogy senki sem fizetett volna nekik a játék elkészítéséért, mert nem lett volna olyan dolog, amit a doboz hátoldalára felírhattak volna. A 4v1 koncepció mellett kiemelte, hogy szerinte inkább költenek a kiadók egy ötödik folytatásra 60 millió dollárt, amit már belsőleg elkészítettek, és alig lenne eltérő az addigi felvonásoktól. Egy barátja szerint azért működött a 4v1 felállás, mert mindenki szerepet játszott az Evolve-ban, és amikor a győzelemért kezdtek játszani, nem állt össze az elképzelés már.
A hősök és a szörnyek teljesen eltértek egymástól, nem használták ugyanazt a játékmechanikát, és ez nehézzé tette a balanszolást. A két térfél merőben mást játszott, és ez megoldatlan maradt, és így az új tartalmak implementálása (nem a kiegyensúlyozása, CSAK a beépítése!) is már gondot okozott. Ez elkerülhető lett volna szerinte, ha a mesterséges intelligencia irányította volna a szörnyet, és így Colville úgy gondolja, hogy egy „merőben eltérő, sokkal szórakoztatóbb, lekötőbb játék” lehetett volna az Evolve-ból, ami nem úgy működött, ahogy az akkor piacon levő játékok (pl. a mesterlövészpuska nem okozott egy lövéssel halált, hanem a társainknak adott több sebzést azokon a pontokon).
Sosem oldották meg a 4v1-et, de ezen túl még maga az ár is gondokat okozott – 60 dollár fejenként sok volt, és egyedül nem nagyon lehetett játszani az Evolve-ot, ugyanis az együttműködésen volt a hangsúly. Fontolgatták az ingyenes megjelenést (így a kozmetikai tárgyakért kértek volna pénzt), de közben az eredeti kiadó, a THQ megszűnt. Szerinte még az is hiba volt, hogy kb. háromhavonta kapott csak frissítést az Evolve, amiben a játékosok a megjelenéskor gyorsan találtak hibalehetőségeket, a csapat pedig ezeket nem tudta kiküldeni patch formájában, holott belsőleg 24 órán belül elkészültek vele. Végül még kiemelte azt is, hogy az internetes sajtó főleg a kozmetikai DLC-k mennyiségére és árára szállt rá, így egy boxzsákká téve az Evolve-ot. Colville legalább annak örült, hogy cosplayek, rajongói rajzok és weboldalak készültek az Evolve-ból.
Még 2016 végén arról volt szó, hogy a Turtle Rock egy kooperatív, sötét, fantasy FPS-en dolgozik, amit 2018-ra datáltak. (Vannak VR-es projektjeik is.) Nos, ez nem tűnik jelenleg valószínűnek…
Forrás: WCCFTech