A Ubisofttól Jonathan Dumont, az Assassin’s Creed Odyssey kreatív rendezője ezúttal a Twitteren és Redditen válaszolt kérdésekre, így többet is elárult a következő Assassin’s Creed játékról.
Mivel egy rakat tweetről van szó, ezúttal nem szeretnénk egyesével linkelni őket, de mivel elég sok újdonságot elárultak a görög kalandokról, talán érthető is. Megtudtuk, hogy teljeskörű küldetésnaplónk lesz, és egyes eltérő dolgoknak önállóan fogja követni a fejlődését, teljességét a játék (pl. itt arra lehet gondolni, hogy hány rejtett tárgyat találhattunk meg egy adott kategóriában). A teljesen dinamikus időjárással rendelkező (és így a viharban való evezéssel nagy kihívást ígérő) játék megfordítható borítóval jön lemezes kiadásban, függetlenül attól, hogy melyik változatot és melyik platformon tesszük – az első borítón Alexios, a hátsón Kassandra lesz. Ők a játék férfi és női hősei.
A játékhoz készülő regényben lesz egy kánon Kassandra utazásáról, de az Assassin’s Creed Odyssey-ben mi határozzuk meg az utunkat, így nem lesz jó és rossz döntés sem. Leonidas dárdáján kívül több Pieces of Eden tárgy is lesz a parkour elemeket is tartalmazó játékban, ami hét eltérő környezettel fog rendelkezni – mindegyiknek másik hangulata és érzése lesz. Megismételték, hogy a párbeszédekben a döntéseink a befejezésre és a küldetések végkimenetelére is hatással lesznek (és persze lesz románc is, amiből bármikor ki lehet lépni – mondjuk, Mass Effect lesz ez… vagy nem, mert a románcjelenetek során a ruhánk rajtunk marad… oké, Ride to Hell Retribution is lesz ebből…). A felbérelt NPC-ket figyelemelterelésre és harcra is bevethetjük, a hajónkat, annak fegyvereit, és annak eltérő perkeket is magával hozható brigádját pedig fejleszthetjük is.
A Redditen is feltűnt pár új részlet: a karakterünk több állatot is megcirógathat és megszelidíthet (lesz egy Phobos nevű, meglovagolható ló is), de macska nem lesz a játékban. A napjainkban játszódó történetrészlet kötelező lesz, és a döntéseink révén akár több is feltűnhet belőle az új Assassin’s Creed Odyssey-ben, ami az Originshez képest több tartalommal fog rendelkezni, és nagyobb területe is lesz, igaz, ennek a felét tenger fogja alkotni. A legtöbbször a felszerelés nem lesz véletlenszerűen elhelyezve, és ha egy teljes készletet összeszedünk belőlük, bónuszt kapunk (pl. több sebzés perk). Olyan képességeket is megnyithatunk, ami a játékstílusunkhoz passzol, így lehetünk csendes, szerény, vagy nagyzó assassin is. Ejtőernyők nem lesznek, a karakterünk kinézetét nem szabhatjuk testre, ám a felszereléssel módosíthatjuk valamelyest.
Az Assassin’s Creed Odyssey-t Dumont szerint az teszi AC játékká, hogy az ilyen címek mindig egy fontos dolgot adnak elő a történelemből – ezúttal a peloponnészoszi háború kerül elő, így Szókratész és Hippokratész is felbukkan, és előbbivel akár vitatkozni is lehet az új párbeszédrendszernek köszönhetően. Dumont szerint a tengeri csatáknak és hajóknak bár fontos szerepe lesz, de nem annyira mint a IV: Black Flagben, sőt, sokkal inkább árkádos, egyszerűsített lesz, és az eltérő korszak miatt nagyobb hangsúlyt kap a másik hajó kettétörése és a nekirongyolás. Ágyúk helyett gerelyek és nyilak mennek hajók között ide-oda.
Az Assassin’s Creed Odyssey október 5-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: DualShockers