Scott Mercer, az Overwatch tervezője eloszlatta a skillbesorolással és matchmakinggel kapcsolatos pletykákat.
Mercer a játék fórumján írt egy posztot, nem sokkal az Overwatch csoportkereső lehetőségének játékba való implementálása előtt. Szerinte a közösség egy kicsit tartózkodik a csoportulástól, és ez több tévhitre visszavezethető: nem kapnának így a nyertesek kisebb skillbesorolást, és a vesztesek sem veszítenének többet mintha egyedül játszanának – a csoportban való játéknak erre a pontozásra (innentől SR) semmilyen kihatása nincsen.
Mások azért nem csatlakoznak csoportokhoz, mert attól tartanak, hogy egy összeforrt csapattal futnak össze – Mercer szerint ezzel a gondolattal is több hiba van: nem maradnak együtt hosszú távon, mivel „kevés jutalom” lesz mögötte (és ezzel egyidőben a csoportosulás után azonnal kapjuk a legtöbbet). Akik már összeálltak, azoknak nagyobb SR-je van. Hozzátette, hogy csak a meccsek 16%-ban van az, hogy csak szóló játékosok vannak, és most az Overwatch igyekezni fog, hogy hasonló méretű csoportokkal rakja össze a miénket. Ha szóló játékosokból áll a csapatunk, 75%, hogy az ellenfeleink is ilyen megközelítésűek lesznek. Hat fős csoport esetében ez 92%, beleértve az 5-1, 4-2, 3-3 és 2-2-2 felállásokat is.
Elárulta, hogy a meccsek előtt a játékosok SR-jeit figyelembe véve az Overwatch kiszámítja, mekkora esélye van a csapatoknak győzni, és ha valamelyiknek 40%-nál kisebb jön ki, akkor az a meccs nem jön létre. Minél nagyobb százalékot kapunk, annál kevesebb SR pontot kapunk és fordítva. Azt is elmondta, hogy a 6 fős csapatok 53%-a nyer csak, míg a szóló játékosok 49,94%-ot mutatnak fel (igaz, ez nagyobb, amit a 2-2-1-1-es csapatok elérnek).
Statisztikákból tehát nincs hiány…
Forrás: PCGamer