Nem Fallout 76 van a címben, hanem Fallout 5!
Todd Howard az idei GameLabeon megkapta az Industry Legend (ipari legenda) díjat, és így több sajtóorgánum is mikrofonvégre kapta. Többek között a német GameStar is így tett. Az volt a kérdés, hogy a Starfield és a The Elder Scrolls VI után a Fallout 5 is alapból multiplayer integrációval érkezne-e:
„Az ilyen típusú játékokat szeretnénk egyjátékosnak hagyni. Ez lesz a fókuszunk. Ha lesz olyan közösségi aspektusuk, amiket még nem terveztünk meg, meg fogod látni, de mindegyik játékot önállóan, egymástól függetlenül fogjuk kezelni.”
Kiemelte, hogy a Gamebryo engine-t már egy évtizede nem használja a Bethesda Game Studios, és egy engine amúgy is több részből áll. (Ami nekünk inkább az jelenti, hogy egyes dolgait még mindig alkalmazzák…) Mindegyik játéknak van technológiai újítása: a Fallout 76-nak új renderelő, megvilágító rendszere és környezetgeneráló eszköze lesz például.
„Minden aspektust jobbnak szerettünk volna a grafikától kezdve az irányításon át a fegyverekig, a mesterséges intelligenciáig és az egymásra rakodó küldetésekig. A Fallout 4-ben sok új dolgot próbáltunk ki és sok másikat újracsináltunk, és így tanultunk abból, hogy miként kell az egyensúlyt eltalálni a Fallout 76-ban, amiben a hit detectiont (találatérzékelést, milyen pontosan kell célozni ahhoz, hogy eltaláljunk valakit) fejlesztettük – sokkal jobb lett, és ezt nem is veszed észre a Fallout 76-ban, csak ha visszamész a Fallout 4-hez összehasonlítani ezt. Sok dolgot újrakészítettünk a Fallout 76-ban, amiről nem tudom, hogy az emberek észreveszik-e,” tette hozzá Howard.
A Fallout 76-ban lesznek „kézzel gyúrt” és „Radiant” küldetések is – az utóbbiakat robotoktól, terminálokból, holoszalagokból vehetjük fel, így azoknak semmi emberi NPC-s beavatkozása nem lesz. És mi a helyzet a cross-playjel? Ezt a Sony blokkolja Howard szerint (ezt is a német GameStarnak mondta amúgy), ugyanis „nem olyan segítőkészek, amilyennek szeretné a Bethesda”.
A Fallout 76 november 14-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.