Brendan Green (azaz PlayerUnknown) jóformán meg is erősítette ezt a tényt a Berlinben megrendezett PUBG Global Invitationalon.
Azzal védi a fizetősséget, hogy szerinte könnyedebb moddolásnak nevezhető a PC-s változaton már elérhető custom (egyedi) szerver: „Számomra az egész egy játékmódoknak szánt platform építéséről szól. Erre van ott a custom játékmód – egy könnyedebb moddolás. Igazán meg szeretnénk erősíteni a játékosokat, hogy új játékmódokat készítsenek, akár úgy, hogy biztosítjuk számukra a mi preseteinket, hogy ezekkel kísérletezhessenek. Éveken át modder voltam én is, és nem számítottam arra, hogy az ARMA ingyen szervereket biztosítsom nekem a moddolásra, és itt ugyanez a helyzet. Nem biztosíthatunk az embereknek ingyen szervereket. Egyfajta falnak lennie kell a fizetés módjaként, legyen az pont, BP, vagy pénz. Egyszerűen nem tudunk mindenkinek ingyen szervert biztosítani, mert ez nem egy fenntartható üzleti modell. Még ma is fizetek az ARMA 3 szerverekért, mert így működik a világ.” Azért az kicsit merész, hogy az előre elkészített beállításokért (is) pénzt kérnek. Paywall a PUBG-ben…
Amúgy Greene, aki a játék kreatív rendezője, azt is elárulta a PCGamesN-nek, hogy Dél-Koreában azon vannak, hogy képesek legyenek a nézők figyelemmel követni akár száz játékost is az eSport keretein belül. „Ezt mindig is mondtam: nem vagyunk eSportra készek – ezt sosem állítottuk. Az idei év arról szól, hogy a játékot erre felkészítsük. Ez egy kísérlet a formátummal és azzal, miként fogjuk nézni [a mérkőzéseket].” Bugfixek, minőségbeli fejlesztések, és olyan fícsőrök, amiket a játékosok kérnek jó ideje – ilyesmire gondol.
Szóval a PlayerUnknown’s Battlegrounds is megy az eSport felé. A Fortnite után ez nem is csoda.