Ezt nem mi mondjuk, hanem az Unreal Engine és a Fortnite mögött (is) álló Epic Games vezérigazgatója!
Tim Sweeney-t a VentureBeat interjúvolta meg, és itt az Epic vezetője elárulta, hogy a Fortnite, ami egy milliárd dollárt is összerámolt már mikrotranzakciókból, miért is olyan sikeres anyagilag:
„A legjobb finanszírozás, amit egy cég kaphat, az a mikrotranzakció a boldog fogyasztóktól. Erősen újraforgatjuk a Fortnite profitjából származó pénzt magába a játékba. Építjük a csapatunkat, új fícsőröket adunk a játékhoz, és sok hosszú távú kezdeményezést is elindítunk, ami a következő években fog jövedelmező lenni. A Fortnite eSportba is befektettünk: bajnokságaink, rendezvényeink vannak, ahol pénzt is lehet nyerni. A következő tizenkét hónapban száz millió dollárnyi díjat fogunk kiosztani [a nyerteseknek]. Ez egy áldás az Epicnek. Korlátlanul képesek vagyunk a technológiánkba, a játékainkba és a körülöttük levő ökoszisztémába pénzt tenni.”
Sweeney a Metaverse-ről is beszélt. Mi is ez? Ő jobban elmagyarázza: „Ez egy olyan téma, amiről naponta gondolkodunk. Egy 3D-s, szociális környezet, ahol összegyűlhetnek a felhasználók, hogy érdekes dolgokat elvégezhessenek. Úgy gondolom, hogy a játékok egyre több részét felveszik ennek, ahogy haladunk előre. Ha megnézed, hogy miként gyülekeztek össze az emberek a Fortnite-ban a rakéta kilövését megtekinteni – szerintem ilyenre még nem nagyon volt példa a játékokban. Hosszú az út, amíg elérünk a Metaverse-ig. Talán egy évtizedig is eltarthat, de minden fejlesztő hozzájárul az előrehaladáshoz. Csak meg kell idővel tanulnunk, hogy mi működik és mi nem. Képzeld el, hogy 1980-ban vagy, és egy szociális hálózatot akarsz létrehozni: néhány része működne és néhány része nem. Valami olyasmi lenne a végeredmény mint az IRC vagy az email. A fejlődéshez, és ahhoz, hogy felfedezd, mi az, amitől működik a rendszer, idő kell.
Sokat tanulunk abból, hogy az emberek miként játszanak a játékkal. 100 lépésre vagyunk a Metaverse-től, de a Fortnite ebből megtett kettőt, hármat. Minden platformról összehozzuk a játékosokat az élő eseményekre, de sok részlet hiányzik még. Nincs egy állandó univerzum, egy világ, amiben mindenki részt vehet. Ez egy olyan probléma, amit a következő évtizedben ki fogunk tapintani.”
Azért a boldog fogyasztós gondolat nem rossz. Ebből tanulhatnának mások is.
Forrás: WCCFTech