A mikrotranzakció a legjobb finanszírozás is lehet egy cégnek!

Ezt nem mi mondjuk, hanem az Unreal Engine és a Fortnite mögött (is) álló Epic Games vezérigazgatója!

Tim Sweeney-t a VentureBeat interjúvolta meg, és itt az Epic vezetője elárulta, hogy a Fortnite, ami egy milliárd dollárt is összerámolt már mikrotranzakciókból, miért is olyan sikeres anyagilag:

„A legjobb finanszírozás, amit egy cég kaphat, az a mikrotranzakció a boldog fogyasztóktól. Erősen újraforgatjuk a Fortnite profitjából származó pénzt magába a játékba. Építjük a csapatunkat, új fícsőröket adunk a játékhoz, és sok hosszú távú kezdeményezést is elindítunk, ami a következő években fog jövedelmező lenni. A Fortnite eSportba is befektettünk: bajnokságaink, rendezvényeink vannak, ahol pénzt is lehet nyerni. A következő tizenkét hónapban száz millió dollárnyi díjat fogunk kiosztani [a nyerteseknek]. Ez egy áldás az Epicnek. Korlátlanul képesek vagyunk a technológiánkba, a játékainkba és a körülöttük levő ökoszisztémába pénzt tenni.”

Sweeney a Metaverse-ről is beszélt. Mi is ez? Ő jobban elmagyarázza: „Ez egy olyan téma, amiről naponta gondolkodunk. Egy 3D-s, szociális környezet, ahol összegyűlhetnek a felhasználók, hogy érdekes dolgokat elvégezhessenek. Úgy gondolom, hogy a játékok egyre több részét felveszik ennek, ahogy haladunk előre. Ha megnézed, hogy miként gyülekeztek össze az emberek a Fortnite-ban a rakéta kilövését megtekinteni – szerintem ilyenre még nem nagyon volt példa a játékokban. Hosszú az út, amíg elérünk a Metaverse-ig. Talán egy évtizedig is eltarthat, de minden fejlesztő hozzájárul az előrehaladáshoz. Csak meg kell idővel tanulnunk, hogy mi működik és mi nem. Képzeld el, hogy 1980-ban vagy, és egy szociális hálózatot akarsz létrehozni: néhány része működne és néhány része nem. Valami olyasmi lenne a végeredmény mint az IRC vagy az email. A fejlődéshez, és ahhoz, hogy felfedezd, mi az, amitől működik a rendszer, idő kell.

Sokat tanulunk abból, hogy az emberek miként játszanak a játékkal. 100 lépésre vagyunk a Metaverse-től, de a Fortnite ebből megtett kettőt, hármat. Minden platformról összehozzuk a játékosokat az élő eseményekre, de sok részlet hiányzik még. Nincs egy állandó univerzum, egy világ, amiben mindenki részt vehet. Ez egy olyan probléma, amit a következő évtizedben ki fogunk tapintani.”

Azért a boldog fogyasztós gondolat nem rossz. Ebből tanulhatnának mások is.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu