A jelenleg korai hozzáférésben levő akció-RPG a Moon Studiostól (Ori) első frissítése kicsit lejjebb vitte a játék rendszerigényeit, ami manapság felettébb ritkának tekinthető változás.
Ha Performance grafikus beállításokkal játszanánk 1080p felbontáson, 30 FPS-sel a No Rest for the Wickedet, akkor egy Intel Core i5-8400 vagy AMD Ryzen 5 2600 processzor, 16 giga RAM, illetve egy Nvidia GeForce GTX 970 vagy AMD Radeon RX Vega 56 videókártya kell. Ha Quality beállításokon, 1080p-n, 60 FPS-sel játszanánk, akkor egy Intel Core i7-11700K vagy AMD Ryzen 7 5800X processzorra, továbbra is 16 giga memóriára, illetve egy Nvidia GeForce RTX 2060 vagy AMD Radeon RX 5600 XT videókártyára lesz szükségünk.
A patch sok dolgot módosított. Optimalizálták a prológust befejező, a hajótámadásos, a Phalen Armada és Sacrament intró jeleneteit, a Mountain Pass Gate területet, jelentős optimalizálás történt a tartalom betöltése és „kihajítása” során, hogy kevésbé csökkenjen a frame rate, és a környezeteken való áthaladás közbeni alapteljesítmény javuljon. A jég- és fagyvarázslatok és a harci effektek esetében javult a teljesítmény, és az ellenségeket is optimalizálták így mindenhol gyorsabban felbukkanhatnak. A képernyőn kívüli tartalmak és a GPU használata javult, optimalizálták a mikrofizikai objektumokat az egész játékban, és több kisebb javítás történt, hogy a CPU-t is kevésbé terheljék meg.
Különböző eseteket javítottak ki, amikor a belső hibák gyorsan és folyamatosan aktívak voltak, ami potenciális teljesítménycsökkenéshez vezethetett. Előtöltést adtak hozzá a gyakran használt objektumokhoz, így kevésbé romlik a teljesítmény, további timeslicing rendszereket vetettek be a streaming teljesítmény javítására, és a Pooling-rendszert is optimalizálták a teljesítménykiugrások további csökkentése érdekében. A mesheket, textúrákat és vizuális hatásokat optimalizálták, ahogy az előre elhelyezett és dinamikus ellenséges ragdollokat és a karaktermegjelenítést is. A renderelési teljesítmény optimalizálva lett, így a GPU-t jobban ki lehet használni, és kevesebb memóriát használnak a duplikált tartalmak megtisztítása és archiválása miatt, de úgy általában véve a játék minden területén kitisztították a régebbi tartalmakat.
A képelésség hiánya miatt a felskálázó technológiák (Nvidia DLSS, AMD FSR) még nincsenek a játékban, de idővel ezt is be fogják pótolni.
Forrás: WCCFTech, Moon Studios