Az Nvidia tegnap bejelentette a GeForce RTX kártyasorozatát és ahogy az várható volt, az előadás jelentős részét a valós idejű ray-tracingről szóló beszélgetés tette ki.
A ray tracing egy olyan grafikai procedúra, amely a realisztikus világítással és tükröződéssel kapcsolatos, rendkívül számításigényes, viszont hasonló szintű előreugrást hozhat a játékok vizualitása terén, mint a jelen generációban színtérre lépő fizikai alapú renderelés.
Az RTX-képes kártyákkal együtt az Nvidia lerántotta a leplet azokról a játékokról is, amelyek támogatni fogják az említett technológiát a közeljövőben, persze a későbbiekben újabb és újabb címek várhatóak majd, hiszen feltehetően a videojátékipar szép lassan átáll majd erre a technológiára.
Mind a hamarosan megjelenő Shadow of the Tomb Raiderhez, mind a Metro: Exodus-hoz, illetve a Battlefield V-höz és a Remedy készülő játékához, a Controlhoz érkezett egy-egy előzetes, melyek igyekeznek kidomborítani a PC-s változat – és ezzel együtt a ray tracing – előnyeit.
Forrás: PCGamer