Hát akkor lehet, hogy bilibe lóg a kezed az olasz fejlesztőcsapat CEO-ja szerint!
A következő generációs konzolok nyilván sokkal erősebb hardware-el kerülnek majd piacra, így kézenfekvőnek tűnik, hogy az eddig elérhetetlennek tűnő, vagy csak nagyon ritkán, esetleg technikai kompromisszumokkal elért (checkerboarding a PS5-ön) 4K/60 FPS már az alapszint legyen a next-gen konzolokon. Ugyanakkor vannak olyan komolyabb vélemények a játékfejlesztők között, akik szerint ez egyáltalán nem borítékolható.
Köztük van Stefano Pinna, az olasz Forge Studios fejlesztőcsapata, akivel a GamingBolt beszélgetett el a készülő H.E.L.M.E.T. Force: Rise of the Machines című játékuk kapcsán és az újságíró egy kérdése az volt, hogy várható-e a next-gen konzoloktól, hogy a 4K-t és 60 FPS már alapból támogassanak. „Nem feltétlen.” – hangzott el a meglepő válasz.
„Szerintem a fejlesztők most is maguk döntik majd el, hogy az őrült technikai hátteret milyen módon használják majd ki.” – érvelt Pinna. „Akár magasabb felbontásnak köszönhetően az egészen elképesztő látványra hajtanak majd, vagy inkább a 4K-hoz képest alacsonyabb felbontás mellett a frame rate-et helyezik előtérbe. Egy jelenlegi generációs játék, mint a vizuális téren elképesztő Naughy Dog címek valószínűleg igazi 4K-n és 60 FPS-sel futnak majd, de ha ehhez képest élethűbb grafikát akarsz, akkor vagy az FPS, vagy a felbontás terén kell majd áldozatokat hozni.”
Sokan talán felhördülnek ezt hallva, hogy „még a next-gen sem képes a 4K/60 FPS-re?!”, de nagyon is elképzelhető, sőt, logikus, hogy a fejlesztők a jövőben is inkább egyik, vagy másik opció mellett teszik le a voksukat. Egy autóversenyt fejlesztő csapat például feláldozhatja felbontást a frame-rate oltárán, míg egy hatalmas, open world szerepjátéknál viszont előfordulhat, hogy inkább a látvány minőségére fókuszálnak.
Ami H.E.L.M.E.T. Force: Rise of the Machines-t illeti, jelenleg is fejlesztik PC-re és konzolokra, megjelenési dátum egyelőre nincs.
Forrás: Gamingbolt