A Tribetoy játékáról tudjuk, hogy mennyi eladást kell generálnia azért, hogy ne legyen veszteséges.
Matthew Hoesterey, a Tribetoy alapítója a Redditen tartott egy kérdezz-feleleket a Bow to Blooddal kapcsolatban. Ez egy PlayStation VR-exkluzív játék, amiben sci-fi műfajban hajók küzdenek egy arénában a túlélésért. A közvetlen irányítás helyett a hajó személyzetét kezelhetjük, és önvédelemre is kényszerülhetünk a harcok során. Az MI-ellenfelek véletlenszerűen vannak kiválasztva benne.
„Körülbelül 28 ezer példányt kell eladnunk az akciómentes áron, hogy nullszaldóra hozzuk a Bow to Bloodot, és ez nem veszi figyelembe még azt, hogy a bankszámlámból éltem és nem kaptam fizetést két éven át. Mi döntünk a leárazásról, de a Sony-val dolgozunk együtt azon, hogy ez mikor következik be. Reálisan gondolkodva, az akciós árat figyelembe véve, kb. 40 ezer eladást kell elérnünk, mielőtt a következő projektre bárminemű pénzt tudnánk szerezni.
A PlayStation VR-nak egy igazán kicsi felhasználói bázisa van a nem VR-os játékokhoz képest, szóval valószínűleg jóval kevesebb eladásunk lesz mintha egy „alap” játékot csináltunk volna. De mi imádjuk a VR-t, és nem azért csináljuk, hogy gazdagok legyünk,” mondta Hoesterey.
A Sony besegített a finanszírozásba (nem tudjuk, mekkora büdzséje volt a Bow to Bloodnak), így a fejlesztési költségek eléréséig övék minden bevétel, és utána 30%-ot kap a Tribetoy. „Ez egy kedvező ajánlat volt. A legtöbbször a fejlesztők jóval kevesebbet kapnak, de a VR-os ajánlatok egy kicsivel jobbak, mivel a felhasználói bázis kisebb, és így nehezebb nullszaldósra hozni [az eladásokat],” tette hozzá Hoesterey.
A Bow to Blood egy hónapja jelent meg, és becsületes, hogy a Tribetoy főnöke ennyire nyíltan kijelentette az eladási célt – ilyet azért a nagyobb kiadóknál csak pénzügyi jelentésekből tudunk meg. Legalább nem félrevezető, amit mond. Ez tiszteletre méltó.
Forrás: VG247