John Carmack, aki már évek óta az Oculusnál dolgozik az id Software helyett, úgy gondolja, hogy az Oculus Quest nagyon sikeres lesz.
Carmack, aki az Oculusnál a technikai főnöki pozíciót tölti be, ezt nyilatkozta a GamesIndustrynak az első „minden-az-egyben” VR-készüléknek elnevezett, jövő tavasszal 400 dollárért boltokba kerülő Questről: „A Quest erő tekintetében egy prev-gen konzol szomszédságában van – kb. az Xbox 360 vagy a PlayStation 3 szintjén, ha csak a CPU-t vagy a GPU-t nézzük, és azt, hogy mit tudsz futtatni rajta. Lehetetlen egy akkoriban nagy minőségű játék (pl. egy AAA cím) esetében elvárni, hogy VR-ban is ugyanúgy nézzen ki. Túl sok pixelt kellene renderelni.
Realisztikusan a Nintendo Switch-csel fogunk versengeni. Nem hiszem, hogy sokan fogják azt mondani, hogy „nem fogok egy PlayStation 4-et venni, hanem inkább egy Oculus Quest-et”. Kiállok azon kijelentésem mellett, hogy bármilyen Oculus Rift-élmény alapja ide is áthozható, de a számítási erőbeli különbségeket nem lehet elhanyagolni…” És tény, hogy az Oculus Riftes játékok egy csúcskategóriás PC-n többet tudnak, amit egy Oculus Quest önmagában nem tud felmutatni.
Viszont érthető Carmack elképzelése: az Oculus Quest hordozható lesz, ami a Nintendo Switchről is elmondható, de még nem tudni, hogy mekkora sikere lesz a tavasszal megjelenő készüléknek.
Forrás: WCCFTech