Dungeon Siege 2: Broken Sword – Törött is, csorba is… [RETRO – 2006]

RETRO – Már rég nem aranyból van az a bizonyos tojás, amelyet az „Aranna” nevű tyúk tojik, a Gas Powered Games mégis makacsul ragaszkodik a Dungeon Siege brandhez. Ezúttal a második rész is megkapta a kötelező kiegészítőjét…

 

Egy évvel járunk a Dungeon Siege II eseményei után. Hőseinkkel legyőztük Valdist, a sötét szívű mágust és jó cselekedeteink gyümölcsöző eredménye, hogy majdnem az egész világ elpusztult. A Broken World egy érdekes utózöngéje lehetett volna a Valdisszal folytatott epikus küzdelemnek, de sajnos végső soron nem több egy sótlan, eléggé unalmas kiegészítőnél. Az alap Dungeon Siege II hosszú és relatíve változatos végigjátszása után ez a tíz órás kiegészítő inkább egy mellékküldetésnek felfogható, mint egy teljes értékű játéknak

A Dungeon Siege kiegészítője tartalmaz néhány jópofa újítást, de a rövid főküldetés és az uncsi sztori miatt elég nagy csalódás.

„Engem már senki sem szeret?”

A sztori szerint hősünkkel az egyéves pihi után egy dryad előretolt helyőrségben találjuk magunkat. Hősünk – miután oly sikeresen tönkretette Aranna világát – enyhén szólva nem túl népszerű a dryadok között. Ráadásul hamar kiderül az is, hogy a dryadok kis erődítményét körbevevő környéken az egykor ártatlan lakosság borzalmas, eldeformálódott lényekké változott.

Ahogy elbeszélgetünk azokkal az illetőkkel, akik még egyáltalán szóba állnak velünk, hamar ki fog derülni, hogy ujjaink közül még a Valdis utáni vadászat során kisiklott egy sötét mágus, akinek most feltett szándéka, hogy megidézi a sötét istenséget, Zaramothot. A mi feladatunk persze (ha elvállaljuk…), hogy elkapjuk még időben a mágust, ezzel békét és boldogságot… na jó, szóval legalább megőrizzük azt a keveset Aranna világából, ami saját pusztításunkból megmaradt. Nos, nagyjából ennyi lenne a sztori. Nem rágtam le a tíz körmömet tőle.



A Dungeon Siege kiegészítője tartalmaz néhány jópofa újítást, de a rövid főküldetés és az uncsi sztori miatt elég nagy csalódás.

Új, vagy régi fiúk?

A játék kezdetekor eldöntheted, hogy a Dungeon Siege II-ből hozod át a csapatodat, vagy meglévő karaktereidet, vagy a kiegészítőhöz legyártott hat hős közül választasz. Ezek a konzerv karakterek 39-es szinten vegetálnak, úgyhogy ha végigtoltad a DS II-t, akkor nyilván sokkal erősebb saját híróid vannak. Ha viszont a régi bandával indulsz, akkor hamar rá fogsz jönni, hogy a loot teljesen másodlagos szempont lesz a játék szempontjából, ugyanis a már meglévő cuccaid sokkal jobbak, mint amiket találsz. (Brávó, ezt nevezem játék egyensúlynak…) A készítők talán arra próbálták ösztönözni ezzel az egyszeri játékost, hogy mégis csak új karaktert kezdjen, ugyanis így legalább kipróbálhatja a kiegészítőben található új fajt és a két új osztályt…



A Dungeon Siege kiegészítője tartalmaz néhány jópofa újítást, de a rövid főküldetés és az uncsi sztori miatt elég nagy csalódás.

Nem csak a 180 centimétereseké a világ…

No igen, van nekünk egy új fajunk, de ne tessék semmi egzotikusra gondolni, azért maradunk a jó öreg Tolkien-sablonoknál, ugyanis mélynövésű barátainkról, a törpékről van szó. Azon kívül, hogy a többi fajhoz képest hírónk csak deréktájból látja maga körül a világot, és minden bizonnyal olyan mély hangon beszél, mint John Rhys-Davies a Gyűrűk Urából, túl sok jelentősége nincs, hogy törpét irányítunk. Ha akarjuk, egyébként végigjátszhatjuk az alap DS II-t is egy törpével, csak kissé idétlen, hogy az egész világon nincs még törpe, csak te… A két új osztály viszont sokkal érdekesebb: a blood assassin és a fist of stone egyaránt használ mágiát és a harci képességeket, amelyek segítségével mindkettő egészen új és egyedi varázslatokra képes.

A Dungeon Siege kiegészítője tartalmaz néhány jópofa újítást, de a rövid főküldetés és az uncsi sztori miatt elég nagy csalódás.

Kicsit már öregecskék vagyunk…

A Broken World sajnos ezt a hangyányi újdonságot leszámítva túl sokat nem ad hozzá ehhez az eléggé elavult és csúnyácska alapjátékhoz. Azon kívül, hogy a sztori unalmas és az egész főküldetés igen rövid, az új dungeonokat elképesztően fantáziátlanul dolgozták ki. Hol vannak már a első Dungeon Siege remek kis katakombái és külső terei, amelynek köszönhetően annyira beleéltük magunkat Aranna világába? A kérdés persze csak költői, a válasz viszont igen prózai: megette a futószalag…

-Bad Sector-(2006)

Pro:

+ Új kasztok, új faj (törpe)
+ Néhány új képesség
+ Elfogadható hangulat

Kontra:

– Rövid és unalmas főküldetés
– Összecsapott, semmitmondó dungeon-ok
– Bugok


Kiadó: 2K Games

Fejlesztő: Gas Powered Games

Stílus: Akció

Megjelenés: 2006

Dungeon Siege 2: Broken Sword

Játékélmény - 6.6
Grafika - 5.8
Történet - 6.9
Zene/Audio - 7.5
Hangulat - 6.7

6.7

KORREKT

A Dungeon Siege kiegészítője tartalmaz néhány jópofa újítást, de a rövid főküldetés és az uncsi sztori miatt elég nagy csalódás.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu