Az FPS műfaj egyik alapkövének tekinthető id Software elmondta, hogy mit gondol a manapság trendi battle royale-ról.
Tim Willits, az id Software vezetője, a GameSpotnak mondta el a PAX Australia során gondolatait: „Az embereknek rá kell jönniük, hogy ez már meg lett csinálva [például a King of the Hill, vagy egyéb játékmódok során]. Mondhatod, hogy minden remek videojáték ötlet megtalálható egy tíz éves kissrác játékos dobozában. Ez a battle royale játékokkal is így van. Nem valami új ez, csak egy új megközelítés valami olyasmival, amit az emberek már szeretnek. Ez olyan mint a kidobós – csak egy maradhat. Ez a battle royale. A jövőbeli legjobb játékok továbbra is új megközelítésűek lesznek olyan ötletek felé, amiket már imádnak az emberek.” Tény: Brendan Greene, a PlayerUnknown’s Battlegrounds kiötlője korábban az ArmA II-höz csinált egy battle royale módot…
És ők csinálnának-e battle royale játék(mód)ot? „Az fontos, hogy meghallgasd, mit és milyen játékmódot szeretnének. Például a Capture The Flag a Quake Championsben, ez lesz a következő játékmód, ami megjelenik – eredetileg nem terveztük a játékba, de a rajongók ezt igényelték. Viszont az idő, ami a játékok fejlesztésére és a sikeressé tételükre szánsz, több lehet, ameddig az emberek egy játék iránt érdeklődhetnek, így fejlesztőként igazán óvatosnak kell lenned, hogy ne trendeket üldözz, mert mire kijön a játékod, az emberek azt gondolhatják, hogy ez három éve volt szórakoztató. Ha csak más játékokból lemásolod a játékmódokat, elkésel! Ez a mi megközelítésünk,” válaszolta Willits.
Ezzel a gondolatmenettel amúgy Willits nincs egyedül – korábban Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója (aki most feltehetőleg Dagobert bácsi módjára dúskál a Red Dead Redemption 2-es bevétel pénzében) is azt mondta korábban, hogy ő nem érdeklődik a battle royale iránt. Maga a Microsoft sincs oda az ötletért (igaz, ők beálltak a PlayerUnknown’s Battlegrounds mögé…).
Forrás: GameSpot