Elképesztően gyenge eladási számokat produkált szeptemberben a kritikailag viszont hatalmas sikert aratott, rövidesen konzolokra is várható PC-s szerepjáték!
Minimum 580.000 eladott példányra számítottak, ehhez képest mindössze 110.000-ret adtak el a Pillars of Eternity 2 című PC-s szerepjátékból, amely elvileg Xbox One-ra, PS4-re és még Nintendo Switch-re is várható. A játék egyébként ötven dollárt kóstált Steamen, szóval elképzelhető, hogy kicsit rosszul lőtték be az árát. Ilyen játékokat egyébként a legtöbbször kritikai bukás is övezi, de hogy mennyire nincs így, azt a kimagaslóan jó 88/100-as Metacritic érték is jelzi! Ennyire szélsőséges értéket nagyszerű minőség (legalábbis a kritikusok véleménye alapján) és pocsék eladások tekintetében már rég tapasztaltunk.
A Fallout: New Vegas-ról elhíresült Obsidian Entertainment egyelőre nem kommentálta a pocsék eladási számokat. Egyedül a veterán fejlesztő és sztoriíró, Chris Avellone kommentálta a cég működését, élesen kritizálva a cégvezetőséget azt állítva, hogy szerinte konkrétan pancserok. Avellone konkrétan az árazást ekézte: ilyen típusú archaikus designt használó szerepjátékot szerint 50 dolláros full áron megpróbálni értékesíteni, majd ekkora eladási számokra várni Avellone szerint totális amatőrség.
A sztori egyébként még inkább érdekes abból a szempontból, hogy közeleg az X018, a Microsoft saját rendezvénye, amelyen elvileg az Obsidian Microsoftos felvásárlása is elhangozhat…
Lent egy elkeseredett befektető kommentárját láthatjátok, aki 1000 dollárt fektetett a játékba és mindössze 192.67 dollár kapott belőle vissza…
We now have a sense of just how badly #deadfire sold. I invested $1000 in getting it made, and the first dividents from that are in. For all sales from launch through September – the period when any game makes the vast majority of its money – I got $192.67…
— Dylan Holmes (@Aerothorn) 2018. november 7.