A kínai gigacégek egyike (akik többek között már a Ubisoftban is részesedést szereztek, és nagy eséllyel miattuk került cenzúrázásra világszerte a Rainbow Six: Siege is) küszködik, miközben az államban befagyasztásra kerültek a játékok licenszelése, ami szükséges ahhoz, hogy a kommunista országban hivatalosan is elérhetőek legyenek azok.
A Bloomberg arról ír, hogy a Tencent a marketinges vezetőséget tájékoztatta arról: figyeljék szigorúan a költekezést, hogy „együtt kibírhassák a nehéz időket”, ami azt is jelenti, hogy az eddig nem licenszelt játékok el nem költött marketinges pénzét vissza kell fordítani a cégbe, hogy az másutt használhassa fel azt.
Még áprilisban állította le a kínai kormány a játékok elfogadási rendszerét, aminek utolsó kiskapuját októberben zárta be. Ez azért is fontos, mert a nemzetközi piacra, játékiparra is kihat! Október eleje óta ugyanis a Tencent nem kevesebb mint 190 milliárd dollárt vesztett piaci értékéből, és emiatt is átszervezésre kerül a cég.
Néhány elemző szerint Xi Jinping kormánya valamikor márciusban engedélyezheti újra a játékok licenszelését, de addig érdekes lesz látni, hogy a Tencent (és azért a másik nagy, külföldön is jelenlevő cég, a Diablo Immortalban közreműködő NetEase) miként húzza ki addig. A kínaiak kiléptek a nemzetközi játékiparra, de ez a „állóvíz” rájuk mindenféleképpen rosszul hathat.
Forrás: GamesIndustry