A Fallout eredeti kiötlőinek új játéka szembe megy azzal, amit manapság az a franchise képvisel – ez már-már bosszú az Obsidian részéről, hogy a Fallout: New Vegas után nem kaptak újabb lehetőséget a Bethesdától.
A Private Division (Take-Two) által majd kiadásra kerülő The Outer Worlds két fő fejlesztője Tim Cain és Leonard Boyarsky, akik az 1997-ben kijött első Falloutban is hatalmas szerepet játszottak. Ennek tükrében a The Game Awardson bejelentett The Outer Worlds is nyugodtan mondható „nem-Falloutnak” még úgy is, ha az a világűrben (is) játszódni fog.
Tim Caint a német GameStar interjúvolta meg, és egy olyan mondatot (pontosabban kettőt) ejtett el, ami egy hatalmas felütés a Bethesda/Fallout 76 párosnak: „Nincsenek mikrotranzakciók a játékban. Megveszed egyszer, és örökké a tiéd marad.” Korábban a fórumuk is hasonlóan írt erről, és Kathryn Megan Starks, az Obsidian senior narratívatervezője az RPG Sitenak a játék bejelentése után is megerősítette: az Obsidian nagyon is elkerüli a 2019-ben PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re megjelenő The Outer Worlds esetében a mikrotranzakciókat.
Itt a végén csendben megemlékeznénk a Fallout 76-ról – ez a YouTube-videó beszél arról, hogy a játék filejaiban feltűntek a lunchboxok… azaz lootboxok. A Bethesda tehát nagy eséllyel megint hazudott, ugyanis anno a WCCFTech is írt arról, hogy „a mikrotranzakciók kizárólag kozmetikusak lesznek”, ami a videó alapján nagyon is nem így tűnik.
Forrás: DualShockers, YouTube, WCCFTech