Phil Spencer az xCloudról is beszélt.
Spencert a Gamesindustry interjúvolta meg, és igencsak bizakodónak tűnik 2019-cel kapcsolatban: „2019 remek év lesz a játékoknak. Izgatott vagyok a Crackdown 3, az Ori and the Will of the Wisps, és a Gears 5 miatt, de azon játékok miatt is az iparból, amik az Xbox One X-en fognak a legjobban kinézni és működni. Miközben folytatjuk a konzolon a pozíciónk előretolását, a játékosoknak minden eszközön látni fogod, hogy az Xbox fel fog bukkanni. Például – ahogy korábban is mondtam – úgy érzem, hogy nagyobb szerepet játszhatunk abban, hogy a Windowson a PC-s játékosoknak is bizonyítsunk. Nem midnig volt jó koncentrációnk vagy konzisztenciánk a PC-s játékosokkal kapcsolatos megközelítésünk tekintetében. A PC-s játékos ökoszisztéma igencsak vibráló és sikeres, úgyhogy az egész azzal kezdődik, hogy megkérdezzük, milyen szerepet játszhatunk, és mi mit adhatunk a játékosoknak és a fejlesztőknek.”
Spencer Satya Nadelláról, a Microsoft vezérigazgatójáról sincs rossz véleménnyel: „Inspiráló volt az elhatározottsága a videojátékok erejével és potenciáljával kapcsolatban – szabadságot adott nekünk, hogy nagy hatással legyünk minden játékosra. Satya, Amy Hood (a pénzügyi főnökünk) és a nagyobb senior vezetőség támogat minket: a cégen belülről erőforrásokat és tapasztalatot használhatunk, hogy lenyűgöző játékélményeket készítsünk a világ több mint két milliárd játékosának – vannak, akik a mi konzolunkon, vannak, akik PC-n, és sokan mobilon játszanak. Amikor a növekedésről és a játékok potenciáljáról beszélünk a Microsoftban, mindig a játékossal kezdjük. Továbbra is őket tesszük minden döntésünk középpontjába – hozzáférést adunk nekik azon játékokhoz, amivel játszani szeretnének úgy, hogy az általuk kívánt emberekkel és közösséggel tehessék azt az általuk kiválasztott platformon.”
Szóba került az xCloud, a Microsoft játékstreamelő szolgáltatása is: „A játékok jövője az, hogy képes leszel bárhol, bármivel, bármikor, bármilyen eszközön játszani azokkal, akikkel szeretnél. A Project xCloud arról szól, hogy nagyobb hozzáférhetőséget és választási lehetőséget nyújt a játékosoknak. A csak mobilon játszóknak eddig számukra el nem érhető, immerzívebb játékokhoz biztosít hozzáférést. A konzolos/PC-s játékosoknak új opciót ad, hogy mikor és hol játszhassanak. A fejlesztőknek ez egy lehetőség, hogy egy olyan játékot csináljanak, amiben ott a potenciál, hogy többmilliárdan játszhassanak vele. Egy technológiai és eszközkészletet építünk, amiről úgy véljük, erősítheti a teljes játékipart.”
Bátor szavak, de tény, az Xbox/Microsoft páros terjeszkedik.