Blades of Time – Szőke nős vicc [RETRO – 2011]

RETRO – „Szőke nő megy haza a hóna alatt egy malaccal. Találkoznak a szöszi barátnőjével: „- Hát ezt meg hol szerezted??? – kérdezi a barátnő. – Tombolán nyertem! – mondja a malac.” Elnézést a szőke nős viccért, de muszáj volt egyet beraknom, lévén a Konami játékának főszereplője egy igazi, ízig-vérig szőke cicus. Ha a Blades of Time modern környezetben játszódna, Ayumi egy echte pláza cica lenne, azonban ez a Konami hack’n’slash játéka, amely ezúttal PC-re is megjelent, egy fantasy miliőt dolgoz fel, így a kiscsillagnak maradt a kincsvadász foglalkozás.

 

Ütöd, vágod, amputálod: ez tehát a legfőbb receptje a Konami Blades of Time-jának, melyben a kaszaboláson és a lövöldözésen túl még varázsolni és időt manipulálni is fogunk. A szexi szerkóba öltözött Ayumi ugyan egy egyszerű kincsvadász, de a játék során speciális varázsképességeket is megtanul.

Ezeket a cicuska olyan látványos effektusok közben adja elő, hogy időnként felmerül az egyszeri játékosban, hogy megbocsájtja a Blades of Times kellemetlen hiányosságait és hibáit. Aztán ismét találkozik egy újabb kapitális bakival és rá kell jönnie, hogy nincs kegyelem.

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk.

Ez azt sem érdekli, aki megírta

Kezdjük rögtön a sztorival, amely annyira a „se füle, se farka és egyébként is leszarom” kategória, hogy az már fáj. A játék során eleve nehéz követni, ki kivel van, de igazából nem is érdekelt, lévén annyira unalmas és semmitmondó maga a főszereplő karakter is, aki ráadásul szinte erkölcsi kötelességének érzi, hogy állandóan kommentálja az eseményeket. Komolyan, a készítők legalább egy „Ayumi fogd be! ON/OFF” menüpontot berakhattak volna az audió részbe, így egy fokkal kellemesebbé tették volna az életemet tesztelés közben.

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk.

Ütöm, vágom, amputálom

Maga a hack’n’slash rész azért egész élvezetes, igaz, azt nem lehet ráfogni, hogy túlzottan összetett lenne. A szőke leányzóval az egér mindhárom gombját használva könnyedén tudunk lekaszabolni egész hadseregnyi szörnyet, miközben a levegőben triplaszaltókat hajtunk végre, vagy emberi szemmel szinte alig követhetően csúszunk előre a földön.

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk.

Mindez rendben is lenne, hiszen imádok kaszabolni, de a készítők legalább a minimális fáradságot vehették volna, hogy egy kis fizikát is csempésszenek a kaszabolásokba, mert Ayumi mozdulatai olyannyira eltúlzottan légiesek, mintha nemcsak a hölgyike, hanem brutális kardjai is pehelyből lennének.

Hozzá kell azért azt is tennünk, hogy a játék az első bevezető szakasz után már egyáltalán nem könnyű, és lényeges, hogy Ayumival mindig a megfelelő szögből kell támadjunk, illetve mindig guruljunk gyorsan odébb, vagy csapjunk le a levegőből, hogy elkerüljük a szörnyek csapásait.

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk.

Vissza az időben

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk. Ez ugye tiszta Prince of Persia: Sands of Time, azonban ami már újdonság, az a klónozás: ilyenkor Ayumi mellett megjelenik egy rövid időre saját klónja, akivel közösen tudjuk ugyanazokat mozdulatokat felhasználni szétkaszabolni az ellenséget.

A dolog egyedüli hátulütője, hogy az idő visszatekerésekor az ellenség életerőcsíkja is visszaáll, így kvázi felgyógyítjuk őket. Ez nyilván nem szerencsés, azonban értelmesen is kihasználhatjuk ezt a lehetőséget: amikor például egy hatalmas pajzzsal védekezik az ellen, akkor az egyik oldalról lefoglalhatjuk a klónunkkal, miközben valód énünkkel gyorsan kivégezhetjük.

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk.

Szódával elmegy

A játék grafikája viszonylag látványos, bár ezt inkább a változatos és fantáziadús látványvilágával éri el, nem részletességével. Mondjuk Ayumi nagyon csini és részletesen kidolgozott – látszik, hogy a készítők arra koncentráltak, hogy a szöszke kis csaj jól nézzen ki, környezetünk textúrái viszont eléggé elnagyoltak. A játéknak vannak még multiplayer részei is, azonban itt egyszerű hack’n’slash-sel kell érvényesülnünk, az idő-manipulálós részeket ugyanis itt már nem találjuk meg.

Ami azonban igazán poén, az az idő „visszapörgetése”, mely során az eseményeket egy videofilm visszatekeréséhez hasonló stílusban láthatjuk.

Konami múltja… és jövője?

A Blades of Times összességében egy aránylag élvezetes hack’n’slash játék, sokféle újdonsággal, azonban az ökörségei sajnos sokat rontanak az összképen. Mondjuk azt sem ráfogni a játékra, hogy a tíz körmömet lerágnám, hogy megtudjam a sztori végét… Szóval leginkább azoknak ajánljuk a Konami üdvöskéjét, akik egy innovációtól sem mentes ütöm-vágom játékra vágynak, csini csajjal a főszerepben.

-BadSector-(2011)

Pro:

+ Agyatlan TPS – ha erre vágysz
+ Pár jópofa újdonság
+ Idővisszatekerés, klónozás

Kontra:

– Agyatlan TPS – ha többre vársz
– Idióta történet
– Elnagyolt textúrák


Kiadó: Konami

Fejlesztő: Gaijin Entertainment

Stílus: Akció-RPG, hack’n’slash

Megjelenés: 2012. 04 23

Blades of Time

Játékmenet - 6.6
Grafika - 7.8
Sztori - 4.8
Zene/audio - 7.2
Hangulat - 6.7

6.6

KORREKT

A Blades of Times összességében egy aránylag élvezetes hack’n’slash játék, sokféle újdonsággal, azonban az ökörségei sajnos sokat rontanak az összképen. Mondjuk azt sem ráfogni a játékra, hogy a tíz körmömet lerágnám, hogy megtudjam a sztori végét… Szóval leginkább azoknak ajánljuk a Konami üdvöskéjét, akik egy innovációtól sem mentes ütöm-vágom játékra vágynak, csini csajjal a főszerepben.

User Rating: 3.35 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu