PC-re szeretnek leginkább fejleszteni, állítja a Game Developers Conference felmérése, amiben közel négyezer fejlesztő vett részt.
A 2019-es játékipar állapota című felmérés azt mutatja ki, hogy a válaszadók 56%-a legutóbbi játékát PC-re adta ki (és most először volt 50% feletti ez az arány!). 38%-uk okostelefonokra, tabletekre adta ki utolsó játékát. A fejlesztők közel kétharmada (62%) most is épp PC-re fejleszt valamit, és a konzolok között a PlayStation 4 érte el a legmagasabb arányt a maga 32%-ával, igaz, itt is az okostelefonok/tabletek magasabb számot mutattak fel (35%). Melyik platform érdekli legjobban a fejlesztőket? A PC ezt is behúzta (60%), és meglepő, de a Nintendo Switch lett a második 45%-kal.
Arról is megkérdezték a fejlesztőket, hogy mit gondolnak arról, hogy a Steam a bevételek harminc százalékát elviszi. Mindössze a válaszadók hat százaléka gondolja úgy, hogy ez jogos döntés Gabe Newellék részéről. 17% szerint „talán” ez korrekt lépés, 17% nem tudott válaszolni, 27% nem nagyon ért ezzel egyet, és 32% gondolta úgy, hogy ez nem jó a fejlesztőknek. Ennek ellenére a Steam maradt a legnépszerűbb digitális értékesítési felület (47%), amit a fejlesztők közvetlen értékesítése (26%) követett, és a maradék három válaszlehetőség (itch.io, Humble Store, GOG) 20% alatt végzett. (Hm, kimaradt az Epic Store?)
Több is van a felmérésben, de a PCGamer ennyit tett közzé, amúgy a teljes felmérési eredményeket itt kaphatjuk meg, ha regisztrálunk… úgyhogy a végére maradt a legfájdalmasabb: a fejlesztők több mint fele heti 40-nél több órát dolgozik játékokon. Jajj…
Forrás: PCGamer