Valaki talán nem mond igazat – vajon Shawn Laydenről, a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios főnökéről, vagy a nemrég megjelent, a korábbi Advance Wars stílusa után szabadon körökre osztott taktikai játék, a Wargroove-ot készítő Chucklefish vezérigazgatójáról, Finn Brice-ról mondható-e el ez?
„Eljutottunk oda [a cross-playhez] a Fortnite-ban, és ahogy látom, egészen jól halad. Hamarosan a Rocket League is követi a példáját. Az emberek állandóan azt kérdezik, hogy miért nem engedi [a cross-playt] a Sony több embernek? Ebben a témában mindenkinek nyitva van az ajtó. Annyi kell csak, hogy a kiadók és a fejlesztők engedélyezzék ezt. Mint mindig, csak együtt kell dolgoznod a PlayStationös fiókmenedzsereddel, és ő segít elmagyarázni a folyamatot, amit mi az Epic-kel való együttműködésünk során elsajátítottunk. Nem hiszem, hogy bármiféle korlát lenne most. Szerintem ők nyitottak a javaslatokra, mert a Fortnite [cross-play] remekül működött,” mondta Layden a GameInformernek adott interjújában.
„Sziasztok, […] sokszor kértük a cross-playt a fiókmenedzserünkön és közvetlenül a vezetőségen keresztül, egészen a megjelenés előtti hónapig. Azt mondták nekünk mindenféle bizonytalanság nélkül, hogy ez nem fog megtörténni. A mi oldalunkról szó szerint elég lenne egy „kapcsoló” használata, hogy működjön, persze a szabályzat sokkal bonyolultabb lehet a Sony-nak. Csak egy kis egyensúlyt akartam a problémával kapcsolatban biztosítani, kifejezve azt, hogy [a cross-play] nem azon múlik, hogy a fejlesztők megkeressék a fiókmenedzserüket – nekünk nemet mondtak.
Kiadjuk [a Wargroove-ot] majd PlayStation 4-en, [de] korlátozott erőforrásaink és előnyben részesített platformjaink vannak, amiken működik a cross-play, ugyanis számunkra fontos volt, hogy az online jó legyen anélkül, hogy megosztanánk a játékostáborunkat. A munka most a PS4 verzión zajlik. Nem lesz PS4-PC cross-play, mert akkor valami nem éppen elegáns rendszert lennénk kényszerűek használni, hogy biztosítsuk, hogy az Xbox/Switch-játékosok ne láthassák egymást, holott azok mind képesek a PC-sekkel együtt játszani. Talán ha a PC-s lobby-k nem működnének az Xbox One-os, Nintendo Switches játékosoknak, ha egy PlayStation 4-es játékos csatlakozik? Nincsen jó megoldás…
A „kapcsolóval” kapcsolatban, hogy tisztázzam: ez egyszerűen technikai szemszögből van. Biztos vagyok benne, hogy amint felnyílik a cross-play, sok szabályt be kell tartani, ami a mi részünkről munkát igényel (és ez jó). A szabályzatokon túl, nem tudok semmilyen biztonsági vagy technikai aggodalmakról, amik hátráltatnának minket, mivel a Wargroove a saját szervereinken fut, és emiatt a biztonságnak jelen kell ott lennie. Amúgy számunkra jóval több munka a cross-play korlátozása és a platformok izolációja mint a működés engedélyezése,” mondja Brice a ResetErán.
Lehet, hogy csak félreértés van a két fél között. Lehet, hogy ennél több is van a kulisszák mögött.
Forrás: Gematsu