Sony vs. cross-play: egy fejlesztő ellent mond a Sony kommentjeinek!

Valaki talán nem mond igazat – vajon Shawn Laydenről, a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios főnökéről, vagy a nemrég megjelent, a korábbi Advance Wars stílusa után szabadon körökre osztott taktikai játék, a Wargroove-ot készítő Chucklefish vezérigazgatójáról, Finn Brice-ról mondható-e el ez?

„Eljutottunk oda [a cross-playhez] a Fortnite-ban, és ahogy látom, egészen jól halad. Hamarosan a Rocket League is követi a példáját. Az emberek állandóan azt kérdezik, hogy miért nem engedi [a cross-playt] a Sony több embernek? Ebben a témában mindenkinek nyitva van az ajtó. Annyi kell csak, hogy a kiadók és a fejlesztők engedélyezzék ezt. Mint mindig, csak együtt kell dolgoznod a PlayStationös fiókmenedzsereddel, és ő segít elmagyarázni a folyamatot, amit mi az Epic-kel való együttműködésünk során elsajátítottunk. Nem hiszem, hogy bármiféle korlát lenne most. Szerintem ők nyitottak a javaslatokra, mert a Fortnite [cross-play] remekül működött,” mondta Layden a GameInformernek adott interjújában.

„Sziasztok, […] sokszor kértük a cross-playt a fiókmenedzserünkön és közvetlenül a vezetőségen keresztül, egészen a megjelenés előtti hónapig. Azt mondták nekünk mindenféle bizonytalanság nélkül, hogy ez nem fog megtörténni. A mi oldalunkról szó szerint elég lenne egy „kapcsoló” használata, hogy működjön, persze a szabályzat sokkal bonyolultabb lehet a Sony-nak. Csak egy kis egyensúlyt akartam a problémával kapcsolatban biztosítani, kifejezve azt, hogy [a cross-play] nem azon múlik, hogy a fejlesztők megkeressék a fiókmenedzserüket – nekünk nemet mondtak.

Kiadjuk [a Wargroove-ot] majd PlayStation 4-en, [de] korlátozott erőforrásaink és előnyben részesített platformjaink vannak, amiken működik a cross-play, ugyanis számunkra fontos volt, hogy az online jó legyen anélkül, hogy megosztanánk a játékostáborunkat. A munka most a PS4 verzión zajlik. Nem lesz PS4-PC cross-play, mert akkor valami nem éppen elegáns rendszert lennénk kényszerűek használni, hogy biztosítsuk, hogy az Xbox/Switch-játékosok ne láthassák egymást, holott azok mind képesek a PC-sekkel együtt játszani. Talán ha a PC-s lobby-k nem működnének az Xbox One-os, Nintendo Switches játékosoknak, ha egy PlayStation 4-es játékos csatlakozik? Nincsen jó megoldás…

A „kapcsolóval” kapcsolatban, hogy tisztázzam: ez egyszerűen technikai szemszögből van. Biztos vagyok benne, hogy amint felnyílik a cross-play, sok szabályt be kell tartani, ami a mi részünkről munkát igényel (és ez jó). A szabályzatokon túl, nem tudok semmilyen biztonsági vagy technikai aggodalmakról, amik hátráltatnának minket, mivel a Wargroove a saját szervereinken fut, és emiatt a biztonságnak jelen kell ott lennie. Amúgy számunkra jóval több munka a cross-play korlátozása és a platformok izolációja mint a működés engedélyezése,” mondja Brice a ResetErán.

Lehet, hogy csak félreértés van a két fél között. Lehet, hogy ennél több is van a kulisszák mögött.

Forrás: Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu