Levédett védjegyeken keresztül…
A PlayStation 5-tel kapcsolatban egyre többször merül fel a visszafelé kompatibilitás kérdése, melyet a japán cég képtelen volt normálisan megoldani a PS4-P3 viszonylatában. A PlayStation Now ebből a szempontból inkább tekinthető egyfajta lehúzásnak, hiszen a régi PS3-as lemezeidet, sőt, a már digitálisan megvásárolt PS3 játékaidat sem tudtad futtatni, egy időben külön kellett fizetni a rendszerben használt egyedi játékokért (akkor is, ha már PS3-ra – akár digitálisan is – megvetted azokat), most pedig elő kell fizetni a szolgáltatásért, tehát a régen megvásárolt PS3-as játékaiddal nem mész semmire.
Az Microsoft mutatta meg, hogy az Xboxnál ezt mennyire egyszerűen és praktikusan meg lehet oldani, akár a fizikális lemezedet berakva az új generációs konzolokba, ráadásul úgy, hogy 1080p (Xbox One), vagy akár 4K (Xbox One X) felbontásban is lehet futtatni a régi játékokat, amely egy, PC-re sem megjelent címeknél (például: az első Red Dead Redemption) különösen megnövelte a megoldás értékét.
A Sony válaszul most már egyértelműen kénytelen ezzel a kérdéssel valamit kezdeni, hiszen megint elvárni a játékosoktól, hogy a PS4 éra utána a PS5-tel megint induljanak a nulláról, egyenesen az arcátlanság kategóriája lenne.
Éppen ezért „csepegnek” mostanában az információcseppek, a legutóbbi pedig arról szól, hogy a Sony védjegyekkel levédetett egy rendszert, amely arra képes, hogy „régi rendszereket” szimuláljon új hardverben – olvashatjuk a 3djuegos oldalán. Emellett a Sony szabadalmában megemlíti a „javított szimulációt” is, amely elméletileg azt jelentheti, hogy a régi játékok jobb minőségben (például: gyorsabban, nagyobb felbontásban) futhatnak az új hardveren.
Forrás: 3Djuegos