Az Electronic Arts is lépett egy hasonlót az Activision Blizzard döntéséhez, de legalább ők nem több száz embert rúgtak ki.
Még 2012-ben hozta létre az Electronic Arts az IronMonkey Studios és a FireMint egyesítésével a FireMonkeys-t, ami Ausztráliában található, és kb. kétszáz főt alkalmazott idáig (játékok? Need for Speed: No Limits, Real Racing, The Sims FreePlay, Need For Speed Most Wanted…). A múlt idő nem véletlen: az alkalmazottak jelentős része személyes megbeszélések révén tudták meg, hogy menniük kell.
Bár ez magában még nem hírértékű, de kb. 80-100 dolgozónak kell elhagynia a „tüzes majmokat”, ami a legrosszabb esetben is a csapat fele. A Game Workers Unite Australia szerint 40-50 főnek kellett elmennie. Ez is jó 20-25 százalék! A Kotaku ausztrál csapatának egy nevének elhallgatását kérő forrás azt mondta, hogy szerinte csak idő kérdése, hogy az Electronic Arts becsukja a boltot. Ez meg is történhet, látván az EA már már arctalan sajtóközleményét: „A FireMonkeys stúdió néhány legsikeresebb mobilos játékunkon dolgozik. Nemrég úgy döntöttünk, hogy a csapatainkat átirányítjuk az élő szolgáltatásokra, és egy konzultációs időszakba léptünk, ami a stúdión belül néhány pozíciót érinthet. Azon dolgozunk, hogy a képességeket összeegyeztethessük az időszak során az Electronic Artson belüli lehetőségekkel, hogy így a lehető legtöbb segítséget nyújthassuk az alkalmazottainknak.” Kulcsszó: élő szolgáltatások. Pénz pénz pénz!
Az ArenaNet (Guild Wars – ők még csak készülnek a leépítésekre a „csökkenő profit” miatt) és az Activision Blizzard után tehát kimondható: február egy rázós hónap a játékiparnak…
Forrás: DualShockers