Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója elmagyarázta a már jó hatéves várakozás indokát.
Guillemot ezt nyilatkozta az IGN-nek: „Amikor létrehozol egy játékot, biztosra kell menned, hogy olyasmivel rukkolsz elő, ami kellőképpen eltér attól, amit korábban alkottál. Amikor legutóbb csináltunk egy Splinter Cell-t [ez volna a 2013-ban kijött Splinter Cell: Blacklist – a szerk.], nagy nyomás alatt álltunk a rajongók miatt, mert ők azt mondták, hogy ezt ne változtasd meg, ezt és azt ne csináld. Emiatt néhány csapatunk feszültebb volt, hogy a branden dolgozhasson. Most van pár olyan dolog, és néhányan belenéztek a [Splinter Cell] brandbe, és azzal törődnek. Egyszer látni fogtok valamit, de többet nem mondhatok… és mivel az Assassin’s Creed és az összes többi brand sikeres, az emberek ezeken akarnak inkább dolgozni, szóval követnünk kell, amit ők akarnak.”
Itt Guillemot mintha elfelejtette volna, hogy a Starlink, ami tavaly ősszel jött ki a PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch és PC négyesre, az elvárások alatt teljesített, így a hozzá szükséges fizikai játékok gyártása és további modellek kiadása leállításra került (olyasmire kell gondolni mint anno a Disney Infinity-szériája vagy az Activisionnél a Skylanders).
Ez a titkolózás arra is utalhat, hogy akár next-gen cím is lehet a következő Splinter Cellből, de kicsit ijesztő a nyilatkozat – lehet, hogy komolyan megváltoztatják a múlthoz képest Sam Fisher új történetét. A Beyond Good & Evil 2 sem az, ami az első rész volt…
Talán az idei E3-on már beszél róla a Ubisoft. Talán nem.
Forrás: GameSpot