Google Stadia: „nehéz, de „alapvető” változás lesz a felhő alapú játék”!

Ezt Phil Harrison, a Google alelnöke (és a Google Stadia-projekt főnöke) mondta az idei GamesBeat Summiten. Erről közölt pár gondolatot a VentureBeat.

A színpadon Harrison Amy Henniggel, egy veterán játéktervezővel (aki anno az Uncharted egyik alapvető alkotója volt, mielőtt az Electronic Arts / Visceral Gamesnél törlésre került volna az egyjátékos Star Wars-projektje, a Ragtag) beszélgetett. Harrison elmondta, hogy az a tényező, hogy a feldolgozást/számítást a Google adatközpontjaira tolják át a fejlesztők, így nem kell nekik egy meghatározott technikai specifikáció köré (mondjuk PlayStation 4, csúcskategóriás PC, vagy egy okostelefon) szabniuk a játékukat, és így nagyratörőbb ötleteik lehetnek: „Ez a váltás a játékfejlesztésben, hogy felhő-központú legyen, alapvető lesz, de eközben nehéz is. Ez nem lesz a legkönnyebb út egyik stúdiónak sem,” mondta Harrison.

Hozzátette, hogy így nagyobb skálájú multiplayer játékok lehetnek, ugyanis az adatközpontok kiszámítható internetkapcsolattal rendelkeznek, és az iránt is érdeklődik, hogy miként változhat meg a játékok iránti értékelésünk, ami jelenleg eltér a lemezes/digitális kiadások miatt (ezek határozzák meg az értéküket).

Elküldhetjük egy Stadia-játék linkjét egy barátunknak, aki másodpercek alatt beugorhat mindenféle letöltés nélkül. Reméli, hogy egyedi élményeket készíthetnek a fejlesztők – példaként a Playdeadtől az Inside-ot hozta fel, ami az utóbbi pár évben egy kedvenc játéka lett. Végezetül pedig Hennig a Stadia üzleti modelljéről kérdezett – Harrison nem mondott semmi újat, csak egy ilyet: „A mi platformunk alapvetően úgy lett megépítve, hogy szélesen lefedje a monetizációs lehetőségeket.” (Játékokon belüli reklámok? Na, ki tesz rá tétet?)

Az idei Game Developers Conference során leleplezett, konzolt vagy dobozt nem, csak egy izmos internetkapcsolatot igénylő Google Stadiáról a nyár folyamán többet is meg fogunk tudni. Errefelé kizárt, hogy idén év végén elstartoljon a szolgáltatás. Túl kicsi a mi piacunk ahhoz, hogy a Google kapásból elindítsa a Stadiát. 2020 vége felé lehet reális a rajt, igaz, itt mi is csak találgatunk.

Forrás: VentureBeat

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu