A 288 millió dollár ellenére még mindig nincs vége a Star Citizen már közel nyolc éve történő fejlesztésének…
A Forbes egy igencsak alapos beszámolót írt a Cloud Imperium Games játékáról, amibe a rajongók nem kevesebb mint 242 millió dollárral szálltak be. Mi is az, végül is csak 69,846 milliárd forintról beszélünk – közel hetven milliárd forintot zsebelt be csak a játékosoktól a több éve készülő (és szintúgy több éve várt) Star Citizen, ami eredetileg 2014-ben kellett volna, hogy kijöjjön, és meghatározatlan ideig el lett halasztva – a száz csillagrendszerből egy sem került eddig befejezésre, és ezt nem foghatjuk a tavalyi 46 millió dolláros támogató túrára, ami többnyire a marketingre menne…
A Forbes Robertset egy „mikromenedzserként”, illetve „az erőforrásokat rosszul kezelőként” tünteti fel; illetve 20 ex-alkalmazottal beszélgetett a játék fejlesztésének állapotáról. A körülmények zavarosak (sőt, „kaotikusak”): 537 alkalmazott 5 irodában, és ez csak 2017-ben 30 millió dollárt igényelt a fizetések rendezésére. Elvileg, mert nem tudni pontosan, hogy mennyit is kaptak az alkalmazottak… viszont kiemeli a site azt, hogy Roberts vett Los Angelesben egy házat 4,7 millióért, de ő azt állítja, hogy a Cloud Imperium előtti sikereiből vette azt, mivel az Origin partnere volt több évtizede, illetve a Digital Anvil többségi tulajdonosa is volt a Microsoft-felvásárlás előtt.
Robertsről azt is írják még, hogy apró, felesleges dolgokra irányítja át az alkalmazottakat, elterelve őket a fontosabb elemekről. Egy senior grafikai mérnök hónapokat töltött egy hajó pajzsának vizuális effektein, egy vezető karakterművész tizenhét hónap alatt öt karaktert alkotott meg, mivel a cégen belül gyakori, hogy valamit elfogadnak, majd végül mégis módosítást igényelnek – ő emiatt lépett le 2015-ben. Mások arról beszéltek, hogy heteken át dolgoztak demókon csak azért, hogy több űrhajót adhassanak el, és több pénze legyen a cégnek.
Roberts állítólag csak 14 millió dollárral rendelkezett 2017 végén a bankszámláján, mivel a támogatásokat gyorsan elkölti a cég, és emiatt kell például háromezer dollárokat kérniük a hajókért. A Forbes szerint 87 űrhajó készült el a játszható alfában a 135-ből, míg a maradék 48-ban van olyan, ami csak kép formájában létezik. Azt is kiemelték még, hogy Amerikában 129-en követeltek az FTC-től (Federal Trade Commission – Szövetségi Keresedelmi Bizottság) vissza a pénzüket, és köztük olyan is van, ami 24 ezer dollárra rúg. „A játék, amit megígértek nekünk, alig működőképes. A teljesítménye borzalmas, és még mindig alphában van. El akarok menni innen. Hazudtak nekünk!”, mondta az egyik károsult, aki ezer dollárt kér vissza.
Nos… ezzel nehéz ellenkezni.
Forrás: Gamesindustry