A korábbi megjelenés ellenére is bővít egy kategóriával a Codemasters az idei száguldó cirkusz-játékadaptációban.
A Formula 2 weboldalán olvasható, hogy az F1 2019-ben úgy kezdhetjük el a karrierünket, hogy a 2018-as F2 összes csapata és pilótája alapból benn lesz a játékban (amihez a 2019-es évad „digitálisan lesz később az év folyamán hozzáadva, mégpedig online funkciókkal”), hogy aztán onnan léphessünk fel egy kategóriát az F1-be, ahogy ezt tette pl. a ferraris Charles Leclerc, vagy mondjuk a mclarenes Lando Norris is.
Egy kis magyarázat: a Formula 2-ben mindenki ugyanazt a kasztnit és motort kapja, így nem lehet az, hogy kizárólag a technikai előny miatt kerül valaki az élre: ebben a kategóriában a sebesség, a tehetség lesz a szükséges az F1-be való fellépéshez. (És ez itt egy személyes megjegyzés: az F2 gyakran produkál jóval izgalmasabb futamokat mint maga az F1!)
Ezen túl lesz még az általunk vezérelt narratíva is az F1 2019-ben. Két karaktert fogunk megismerni, akik velünk lesznek a karrierünk során – velük barátságot vagy rivalizálást is csinálhatunk. Bizonyos jelenetekben interakcióba lépünk velük, és mi választhatjuk ki, hogy miként válaszolunk, ahogy már 2018-ban láttuk az interjúk esetében. Ezzel az a baj, hogy nem biztos, hogy a történet kidolgozása jól sikerülhet – például a szintén a Codemasterstől származó kb. 2004-es TOCA Race Driver 2 túlzásba vitte ezeket a jeleneteket. Az F1 2019-ben pedig valószínűleg ugyanaz a néma személy maradunk, aki eddig – nem biztos, hogy egyrészt erre szükség van (pl. évek óta látni PC-s fórumokon, hogy VR-támogatást kérnek a rajongók, az pedig valószínűleg idén is kimarad…), másrészt pedig ezzel nem fog nőni a játék értéke.
Az F1 2019 június 28-án, az Osztrák Nagydíj hétvégéje során (tehát két hónappal korábban!) fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re. Sok reményt nem nagyon fűzünk a Codemasters idei próbálkozásához…